Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skruvat reservdelar på nätet?
#1
Det är facinerande med en del reservdelsleverantörer, speciellt Skruvat.

På deras sida så framgår det "finns i lager"...

Leveranstid är "alltid 2 till 3 dagar efter inlämnandet".

Man undrar, beställer en liten pryl Tisdag.

Skruvat lämnar in det till leverantören fredag.

Leverans enligt besked veckan efter på Tisdag.

Summa sumarum, en vecka efter beställning, skärpning kan man nog säga!

Anser att man skall ta bort dels "finns i lager" samt 2 till 3 dagars  leverans.

Man kan ju ha kvar det sista " skickas när Skruvat för lust att lämna in det till leverantören".

Att jämföra med:

En annan internetleverantör typ Mr (Tyskland) och någonting där jag beställde två stötdämpare original Monroe på måndag fm.

Följer sedan transporten efter beställningen som ser ut så här:

Ordern går från Internetleverantören till Monro som levererar den inom några timmar till Charles du gaulle flygplatsen, flyget går måndag em till Arlande. Går sedan vidare med paketbil till min närmaste stad under Tisdagen. Går sedan med paketbil till min adress och P-Nord kommer med prylarna runt lunch på Onsdagen.

Fraktkostnad 99 kronor och en syverän leverans från en syverän leverantör, det dom säger att dom har i lager går iväg strax efter order är lagt.

Där har Skruvat mycket att lära, och inte bara Skruvat i det här fallet, flera inhemska jobbar på samma sätt och säger att de finns i lager (men man talar inte om i vilket lager) och beräknar man att man ska få prylarna inom de sagda leveranstiderna så bedrar man sig för det mesta.

Är lite sne en sådan här dag... Confused
Svara
#2
Håller med dig om att olika leverantörer hanterar sådant väldigt olika.
Fick besked om förhandsavisering på en paket för ett tag sedan. Därefter tog det mer än en vecka innan paketet lämnats till posten, som var i Spanien. Nåja, spanjorers passning av tider har vi nog alla förutfattade meningar om...
Till slut var paketet mottaget av posten, skickat ur landet och inkommet i detta landet. Sen hördes ingenting på flera dagar. Inga förflyttningar, inga "ute för leverans". Spårningen är fortfarande inte uppdaterad, och lär aldrig bli det, men paketet låg i postlådan för ett par veckor sedan.
Svara
#3
Det är kul att följa leveranser man beställer från Europa. Har vid några tillfällen beställt från Obelink (i Holland?). Varje gång har ordern kommit till Sverige inom ett dygn efter jag klickat i ordern. Då landar paketet på Postnords terminal i Malmö. För att leverera ut den de sista 12 milen till Kristianstad tar därefter ca TRE dygn. Postnord har en del att lära av sina utländska kollegor


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#4
Apropå Skruvat så tittar jag ibland där när jag behöver delar till Land Rovern. Skitdyrt! Jag förmodar att de kollar vad delen kostar hos Land Rover-agenten i Sverige och hugger till med halva priset.
Då blir det England där det nästan är priskrig på Land Rover-delar. Priset blir då vad Skruvat vill ha, men jag får en ny del.
Och det brukar ta högst en vecka innan DHL levererar.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates
Svara
#5
(2023-09-23, 15:09)Adrian Skrev: Apropå Skruvat så tittar jag ibland där när jag behöver delar till Land Rovern. Skitdyrt! Jag förmodar att de kollar vad delen kostar hos Land Rover-agenten i Sverige och hugger till med halva priset.
Då blir det England där det nästan är priskrig på Land Rover-delar. Priset blir då vad Skruvat vill ha, men jag får en ny del.
Och det brukar ta högst en vecka innan DHL levererar.
Skruvat säljer väl också nya delar även om det inte handlar om "originaldelar"?
Jag har beställt på Autodoc många gånger. Det funkar bra. Rätt kvalitet, bra priser och hyggligt snabb frakt till inte allt för dyr kostnad.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#6
Instämmer. Autodoc/bildelaronline24.se fungerar mycket bra.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#7
(2023-09-23, 15:09)Adrian Skrev: Apropå Skruvat så tittar jag ibland där när jag behöver delar till Land Rovern. Skitdyrt! Jag förmodar att de kollar vad delen kostar hos Land Rover-agenten i Sverige och hugger till med halva priset.
Då blir det England där det nästan är priskrig på Land Rover-delar. Priset blir då vad Skruvat vill ha, men jag får en ny del.
Och det brukar ta högst en vecka innan DHL levererar.

Land Rover minsann! Blir nyfniken på den, lite info o bilder vore kul
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#8
Efter att ha avverkat ett 30-tal bilar började på 90-talet snegla på något roligare. Jeep gick bort ganska snabbt så någon Land Rover skulle det bli.
Tittade in hos Land Roverhandlare regelbundet för att se om något lätt begagnat kommit in. Så var det inte, men nu hade senaste modellen (-99) av Land Rover Defender med nya 5-cylindriga motorn kommit.
Nytt skulle jag ju inte ha, men försäljaren kastade nycklarna till mig med orden "du kan väl provköra i alla fall".  Den var pigg och trevlig. Dessutom hade Land Rover en drive på Sverige med kraftigt nedsatt pris.
Så hamnade jag i Land Rover-träsket. Det underliga med Land Rover är att har man en så vill man ha en till... Som  mest hade jag tre stycken av olika årgångar samtidigt.
Nu är bara en kvar: Land Rover Discovery 2 V8 från -99.
En kul kombination: Både bil och ibland leksak Rolleyes


Bifogade filer Thumbnail(s)
               
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, yngrot
Svara
#9
Lägg dem i veckans bild! Den översta är en riktigt fin klenod

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#10
(2023-09-29, 17:09)LMC400 Skrev: Lägg dem i veckans bild! Den översta är en riktigt fin klenod

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk

Sagt och gjort. Faktum är att alla dessa är klenoder i olika klasser: De stiger långsamt i värde om de får rätt omsorg.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)