Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem med kylskåpet på el
#1
Jag har en kabe smaragd 1987 GLB gasolen fungerar men elen funkar inte har man nått tips ?
Svara
#2
Har du låtit skåpet stå igång på el länge? Det tar många timmar att kyla ner.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
Om det kyler på gasol men inte på 230 volt då är det mycket troligt att elpatronen är paj. Den sitter istucken i samma skorsten å baksidan som gasolbrännarens avgaser går upp i.
På en del vagnar kan man komma åt att byta den utifrån genom det nedre gallret. På min Cabby 1988 fick jag ta lös kylskåpet, rejält krångligt.
Jag antar att det går att kyla även med 12 volt? På mitt sitter det två knappar för12 resp 230 volt fram uppe t vänster. Står du still med 230volts uttah och har en rejäl batteriladdare kan du kanske köra på 12 volt nu i sommar o byta patronen till hösten.
Men utan att samtidgt ladda batteriet så drar 12 voltskyla så mkt ström att batteriet redan efter några timmar är tom och förstört.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#4
Det sitter två elpatroner bak på skåpet, 230 voltspatronen styrs av termostatratten, 12voltspatronen har ingen termostat, den är bara av eller på.
Är man ute o campar nu när det är så här varmt kan man lika gärna köra på gasol, kylskåpets lilla gasollåga drar så lite gasol att det inte blir nån stor kostnad. Vi har fricampat i 2 veckor nu, det gick åt sex kilo gasol till både kylen, matlagning o lite värme ett par timmar några nätter.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
Jag får säga att jag är imponerad av kylen i min senaste vagn. Trots att det varit så varmt veckorna runt midsommar fick jag skruva ner termostaten. Annars ville det frysa i skåpet. Trots att jag lugnade ner det låg vi typiskt på 2-3°C i skåpet. I frysfacket var det -17°C! Rena djupfrysen.
Jag körde på el när vi stod stilla några dagar, 12 VDC när vi var på rull och med gasol om vi stod utan ström någon längre tid vid stopp. Jag har kopplat så 12 V kylning kommer direkt från bilen, men bara när motorn är igång.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)