Trådar: 577
:
: 3.316
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
Quote:Fältkök ved med sina smidiga 429 gram, eldas lätt med det du hittar i naturen; exempelvis pinnar och kottar. Du slipper köpa och bära med dig gas, t-sprit eller annat bränsle, det är bara att samla ihop ditt eget naturbränsle. När det är klart är det bara att börja laga mat. Vill du, så kan du även använda flytande bränsle, då köket är utrustat med en skål för detta.
mobforradet.se - Fälkök ved
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:2 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• Hagbard, LMC400
Trådar: 1
:
: 518
Ansluten: 2018 Jan
Betygsättning:
0
Jag köpte et sådant för en tid sedan, men har ännu inte provat...
Följande 2 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:2 användare säger Thank You to Adrian for this post
• LMC400, Sokrates
Trådar: 577
:
: 3.316
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
2023-03-27, 13:03
(Detta inlägg var senast redigerat: 2023-03-27, 13:03 av Sokrates.)
(2023-03-27, 12:03)Adrian Skrev: Jag köpte et sådant för en tid sedan, men har ännu inte provat...
Ser fram emot att ta del av vad du tycker om fältköket.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• LMC400
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
När jag ser sånt blir jag påmind om varför vi övergick från tält till husvagn. För 43 år sedan...
Trådar: 1
:
: 518
Ansluten: 2018 Jan
Betygsättning:
0
Den här typen av kök är ju inte ett alternativ till bekvämligheterna i husvagnen utan sista utvägen om du i något krisläge eventuellt hittar något att värma och stoppa i dej...
Följande 1 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Adrian for this post
• LMC400
:
Betygsättning:
0
Ja, så ser nog jag också på det. Så länge jag har gasol kvar kan jag gå ut i husvagnen och använda köket där, om strömmen inte vill komma tillbaka till huset.
Sen kan jag köra på mindre blå tuben med gasolköket som vi hade med oss på den tiden när vi tältade.
Nästa steg är nog Trangiaköket med spritdrift, om man inte försökt dricka upp drivmedlet i allmän desperation så dags.
Trådar: 39
:
: 2.494
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Nu förstod jag det som att det mer var frågan om ett kök för friluftsliv vi diskuterade. Ska man runt med husvagn är det givetvis logiskt att använda gasol.
Ska man ge sig ut i naturen och vill spara på vikten är de köken extremt platssparande och lätta att ha med och bränsle finns alltid tillgängligt. Dessutom hopfällbara och får plats i t ex en benficka.
Har man ett eldstål klarar man att få fart på matlagningen även under ganska blöta förhållanden.
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• Sokrates
:
Betygsättning:
0
Ja, det var det jag ville poängtera. Om en sådan grunka är "bra" eller ej beror helt på vad man vill göra.
Det är förstås knappast på en campingplats som den har sin givna tillämpning.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400