Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Jag funderade på om det går att helt enkelt sticksåga skivan lite mindre, och sen sätta dit nån sorts ny kantlist. Så gjorde jag med mahognybordet i båten. Men Cabbybordet kanske har nån sorts kärna av typ frigolit så det blir instabilt utan de träkanter det har från början? Tror jag ska leta nån lite tunnare bänkskiva i nåt mörkt träslag, den går ju att forma som man vill utan att behöva sätta dit nån kantlist.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Trådar: 6
:
: 1.582
Betygsättning:
0
Apropå bord så har jag i den gamla Cabby ett bord i den större gruppen som är delbart brukar vika upp ena halvan och då blir det väldigt rymligt.. har en 512 1987
Följande 2 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:2 användare säger Thank You to yngrot for this post
• Hagbard, Sokrates
Trådar: 577
:
: 3.316
Betygsättning:
20
2020-04-27, 09:04
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-04-27, 09:04 av Sokrates.)
(2020-04-27, 08:04)yngrot Skrev: Apropå bord så har jag i den gamla Cabby ett bord i den större gruppen som är delbart brukar vika upp ena halvan och då blir det väldigt rymligt.. har en 512 1987
Vore intressant att se bilder på hur bordet ser ut.
Delbart bord framkallar en minnnesbild av delbara bord i tågvagnar där man kan vika upp långsidorna så dom hamnar ovanpå bordsskivan, så det blev enklare att ta sig i och upp ur sätet. Ser framför mig en snillrik gångjärnskonstruktion i mässing. Minnesbilden måste ha en del år på nacken, eftersom det var länge sedan jag åkte en massa tåg. Är det någon som kommer ihåg dessa bord?
Googlade snabbt och det var följande typ av bord som jag hade i bakhuvudet.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• Hagbard