Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
2020-04-14, 20:04
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-04-14, 20:04 av apersson850.)
Förlåt, jag är uppenbarligen snurrigare än vanligt idag. Hagbard skrev ju Schweiz, men där är inte bilden tagen. Däremot hamnar man snart i Schweiz, om man följer den slingrande vägen i riktning (nåja, huvudsaklig riktning - den slingrar ju en del) mot fotografen.
Ursäkta, Hagbard och ni andra, det var inte meningen att luras. Vet inte vad jag tänkte på.
Men nej, man hamnar inte speciellt nära Andermatt, vilket förstås i någon mån följer av att man är på andra sidan gränsen här. Även om nu inte Andermatt är så jättelångt från en gräns det heller, förstås.
Trådar: 577
:
: 3.316
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
2020-04-15, 13:04
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-04-15, 14:04 av Sokrates.)
Intressant att se hur det ser ut vid den södera infarten till den stora St Bernards tunneln och att anslutningen sker via den viadukt som finns i bildens mitt. Blev något förvånad när jag kunde se på Google Earth att vägen före tunnelinfaten under relativt långa sträckor dessförinnan är skyddad mot laviner med de tak som är förekommande i bergsområden.
Verkligt fina bilder. Jockes hund (St Bernadshund) med en whisky kagge var ett roligt sätt att ange platsen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”