Med tanke på att Japan är en ö kan det nog vara lämpligt att göra en lättare fukttest efter hemresan även på en Kabe. Mest för säkerhets skull. Om man inte får upp en j-a fart genom Sydkorea och flyger över.
(2019-04-09, 04:04)LMC400 Skrev: [ -> ]Med tanke på att Japan är en ö kan det nog vara lämpligt att göra en lättare fukttest efter hemresan även på en Kabe. Mest för säkerhets skull. Om man inte får upp en j-a fart genom Sydkorea och flyger över.
Men de e klart som Backpackers så är det ju det enda man "drar" på är den andra hälften och det kan vara tungt ibland när man är nyfiken. Men dragkroken klara det mesta...
Men en "Ny" bild vore inte fel....Eller....
(2019-04-08, 21:04)Hagbard Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 20:04)JOCKE.F Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 19:04)LMC400 Skrev: [ -> ] (2019-04-07, 20:04)Hagbard Skrev: [ -> ]Okidoki...lmc400 var ju först så var är vi någonstans?
Adressen är 541 Nijo-jo-cho,Nijo-dori Horikawa Nishi-iru, Nakagyo-ku, Kyoto, JAPAN
Det var anledningen till att jag är lite tveksamt att någon av forumsbesökarna drar förbi med husvagnen. Fast med en svensk dragbil och en gedigen Kabe är det kanske ingen omöjlighet
Så du menar Hagbard att vi med en Ford och en Hobby inte kan köra så långt.
Japp...
Med en Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen så tar det tid.
Och med ett Hemmasnickrat Objekt Bör Behovet Ytterligare ses över för att nå fram.
Ja Hagbard så lite reparationer som vi gjorde på den gamla Forden så blir man chockad. Har ägt ett Taxi bolag där jag var tvungen att köra Volvo som personbil och Volkswagen som mini buss, och där hade jag problem.Volvobilarna rullade bra med ca 50000 mil på mätarna men vissa fick man byta växellåda direkt på.Volkswagen ska vi inte prata om,fick byta växellåda tre gånger på 33000 mil och taxiförbundet varnade för att köpa Volkswagen med automatlåda.Så ingen Ford på våran gård stämmer inte.Jag kommer nog som det ser ut nu att köra Ford ett tag till
Ps jobbar nu för Geely (Volvo)
(2019-04-09, 20:04)JOCKE.F Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 21:04)Hagbard Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 20:04)JOCKE.F Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 19:04)LMC400 Skrev: [ -> ] (2019-04-07, 20:04)Hagbard Skrev: [ -> ]Okidoki...lmc400 var ju först så var är vi någonstans?
Adressen är 541 Nijo-jo-cho,Nijo-dori Horikawa Nishi-iru, Nakagyo-ku, Kyoto, JAPAN
Det var anledningen till att jag är lite tveksamt att någon av forumsbesökarna drar förbi med husvagnen. Fast med en svensk dragbil och en gedigen Kabe är det kanske ingen omöjlighet
Så du menar Hagbard att vi med en Ford och en Hobby inte kan köra så långt.
Japp...
Med en Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen så tar det tid.
Och med ett Hemmasnickrat Objekt Bör Behovet Ytterligare ses över för att nå fram.
Ja Hagbard så lite reparationer som vi gjorde på den gamla Forden så blir man chockad. Har ägt ett Taxi bolag där jag var tvungen att köra Volvo som personbil och Volkswagen som mini buss, och där hade jag problem.Volvobilarna rullade bra med ca 50000 mil på mätarna men vissa fick man byta växellåda direkt på.Volkswagen ska vi inte prata om,fick byta växellåda tre gånger på 33000 mil och taxiförbundet varnade för att köpa Volkswagen med automatlåda.Så ingen Ford på våran gård stämmer inte.Jag kommer nog som det ser ut nu att köra Ford ett tag till Ps jobbar nu för Geely (Volvo)
Visst har Ford gjort bra bilar inte minst Mustang, Thunderbird för att inte nämna Crown Victoria -56 som var en särdeles fin vagn. Men den som sonen Edsel tog fram och som hette Ford Edsel blev en flopp. Sedan så har vi ju ungdomsvagnarna Ford Escort som var väldigt populär och som vann många tävlingare speciellt den med den Engelska Coswortmotorn, den gick, men mycket skruva.
Under turbulensens tid mellan 1999 och 2010 då Ford ägde Volvo så var det ju lite si och så då man hämtade de flesta delarna från överfyllda Fordlager som sedan blev något som skickades med då man hittar samma delar i bl a Focus, V50, V60, S70 och C-max, samma bottenplattor om jag inte tar fel och likartade motorer. I Focus ST så hamnade än T5 motor på 225 hästar och var kom den ifrån?
Håller just nu på med en Focus från -99 som har samma motor som bl a till V50 -04 där det stora problemt är kamremmen som gått av och krökt ventiler. Det sorgliga är att folk inte läser instrutionsböcker i tid utan när det hänt. I höstas så bytte jag topplocket på en V50 -04 som hade samma problem, kamrem av och krökta ventiler.
Jorå Ford gör väl lika hyfsade bilar som alla andra det gäller ju bara att sköta om dom så funkar dom.
Men det största gisslet är nog rosten, och där ligger Ford i lä mot Volvo tillverkade före 1998 och efter 2010.
Annars så vätar vi på VÄRMEN...
(2019-04-10, 08:04)Hagbard Skrev: [ -> ] (2019-04-09, 20:04)JOCKE.F Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 21:04)Hagbard Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 20:04)JOCKE.F Skrev: [ -> ] (2019-04-08, 19:04)LMC400 Skrev: [ -> ]Adressen är 541 Nijo-jo-cho,Nijo-dori Horikawa Nishi-iru, Nakagyo-ku, Kyoto, JAPAN
Det var anledningen till att jag är lite tveksamt att någon av forumsbesökarna drar förbi med husvagnen. Fast med en svensk dragbil och en gedigen Kabe är det kanske ingen omöjlighet
Så du menar Hagbard att vi med en Ford och en Hobby inte kan köra så långt.
Japp...
Med en Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen så tar det tid.
Och med ett Hemmasnickrat Objekt Bör Behovet Ytterligare ses över för att nå fram.
Ja Hagbard så lite reparationer som vi gjorde på den gamla Forden så blir man chockad. Har ägt ett Taxi bolag där jag var tvungen att köra Volvo som personbil och Volkswagen som mini buss, och där hade jag problem.Volvobilarna rullade bra med ca 50000 mil på mätarna men vissa fick man byta växellåda direkt på.Volkswagen ska vi inte prata om,fick byta växellåda tre gånger på 33000 mil och taxiförbundet varnade för att köpa Volkswagen med automatlåda.Så ingen Ford på våran gård stämmer inte.Jag kommer nog som det ser ut nu att köra Ford ett tag till Ps jobbar nu för Geely (Volvo)
Visst har Ford gjort bra bilar inte minst Mustang, Thunderbird för att inte nämna Crown Victoria -56 som var en särdeles fin vagn. Men den som sonen Edsel tog fram och som hette Ford Edsel blev en flopp. Sedan så har vi ju ungdomsvagnarna Ford Escort som var väldigt populär och som vann många tävlingare speciellt den med den Engelska Coswortmotorn, den gick, men mycket skruva.
Under turbulensens tid mellan 1999 och 2010 då Ford ägde Volvo så var det ju lite si och så då man hämtade de flesta delarna från överfyllda Fordlager som sedan blev något som skickades med då man hittar samma delar i bl a Focus, V50, V60, S70 och C-max, samma bottenplattor om jag inte tar fel och likartade motorer. I Focus ST så hamnade än T5 motor på 225 hästar och var kom den ifrån?
Håller just nu på med en Focus från -99 som har samma motor som bl a till V50 -04 där det stora problemt är kamremmen som gått av och krökt ventiler. Det sorgliga är att folk inte läser instrutionsböcker i tid utan när det hänt. I höstas så bytte jag topplocket på en V50 -04 som hade samma problem, kamrem av och krökta ventiler.
Jorå Ford gör väl lika hyfsade bilar som alla andra det gäller ju bara att sköta om dom så funkar dom.
Men det största gisslet är nog rosten, och där ligger Ford i lä mot Volvo tillverkade före 1998 och efter 2010.
Annars så vätar vi på VÄRMEN...
Jag har haft ett par Fordar i ungdomen. Ekonomin börjar så sakta repa sig efter den perioden.
Har många bekanta som bara kör Volvo. De har fått besöka verkstad en del med märkliga fel. Värmare som slutade funka, leder och stag i framvagnen mm. Och detta var på nyare bilar.
Dock verkar de flesta som kör Ford idag vara väldigt nöjda både med kvalitet och ägandekostnader.
Alla märken har nog sina fel och brister och vi är alla saliga i vår egen tro. Frågan är kanske mer hur man blir bemött av sin märkesverkstad. Toyota har varit duktiga på att ställa upp även efter garantierna har gått ut. Äger själv en Kia som fungerar bra och har bråkat väldigt måttligt. Skulle gärna fortsatt med fler Kia pga kvaliteten. Dessvärre har märkesverkstaden i Kristianstad verkligen visat att de gör allt vad de kan för att se till att så få som möjligt kan dra nytta av den utlovade 7-års garantin (som de säkert använde som argument vid försäljningen). Det gör att jag troligen inte kommer att äga fler Kia. Helheten måste vara med. Det kan inte vara att hela garantin blåser bort för minsta skitsak. Då anser jag att man lurar kunderna. Jag fick höra att de "kanske kan ta det på garanti men måste i så fall göra en felsökning först för 3000 kr som kunden betalar". De kunde konstatera att det var ett fel utan felsökning. Som kund fick man dock stå för att ta reda på vad. Det borde inte spela någon roll om man har nybilsgaranti i 7 år.
Nu spårade tråden ut lite
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Vi väntar på en bild LMC400...
Då får du suga på denna en stund
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Den var lite svår, ser ut som ett gasthaus någonstans söderut.