Camping Forum - Din campingplats på nätet
Egenproducerad musik - Printable Version

+- Camping Forum - Din campingplats på nätet (https://campingforum.net)
+-- Forum: Gemensamt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Musikhörnan (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=155)
+--- Thread: Egenproducerad musik (/showthread.php?tid=68)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14


RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2021-11-26

Taube på mitt vis



RE: Egenproducerad musik - Hagbard - 2021-11-28

(2021-11-06, 22:11)Ljusne-Håkan Skrev: Spelar in som besatt i studion, kul som f-n. Här världens kändaste countrylåt?

Den gör du f---- bra med lite nasal Whisky röst och allt.


Egenproducerad musik - LMC400 - 2021-11-28

Håller med föregående talare. Bra jobbat Håkan!

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk


RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2021-12-05

Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.
Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".


Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambuma[size=1]Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".
sten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själ
[/size]




RE: Egenproducerad musik - BEAN - 2021-12-07

(2021-12-05, 13:12)Ljusne-Håkan Skrev: Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.
Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".


Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambuma[size=1]Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".
sten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själ
[/size]

Bra jobbat Håkan, kanske dags för ett gästspel i "Så mycket bättre" 👏👏


RE: Egenproducerad musik - Sokrates - 2022-03-18

Tänkte att jag får hjälpa "Musikgurun i Ljusne" att lägga upp en av mina favoriter.



Putte Sandström bass guitar, Christian Sandström drums, Håkan Nilsson guitar. Recorded and filmed @ Flying Saucers Studio Ljusne Sweden


RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2022-03-29

George Harrisons superhit som jag spelar den. Lite annat arr...



RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2022-08-17


Ramones oftast punksnabba låtar verkar vara lika "folkkära" bland svenskarna som Sven-Ingvars


RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2022-08-20


En till Ramones. Den här gjorde dom enorm succe med den, den var med i en berömd Spielberg film. Hette kanske Jurkyrkogården?


RE: Egenproducerad musik - Ljusne-Håkan - 2022-08-20

Det här är en av mina egna kompositioner... Egenupplevt förstås.