Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Husvangen borta två dar. Kändes inte bra.
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
När jag parkerat vangen på sistone märkte jag att den trots p-broms kunde röra sig i sidled. Kollade lite, körde iväg med bromsen i, ena hjulet stod still det andra bromsade inte alls. Hu, det här blir dyrt tänkte jag. Fick tid hos Mårtenssons bil o släpvagnsreppratörer i Söderhamn. Drog dit vangen och där blev den kvar i två hela dygn. Kändes märkligt, inte bra alls att inte ha den hemma på gårn. Undecided

Sen ringde han o sa att det var klart. Bytt det mesta i bägge hjulen o ena bromsvajern. Sen var det bara att betala 4020 kr. Var det billigt eller dyrt? Sen funkade bromsarna suveränt i alla fall, åkte hem i lite nysnöhalka, no problem med framhjulsdriven V70. Sov fint i Cabbyn i natt. Nu är jag lugn o fin igen. Men det var en liten pärs att vara utan husvagn.
O nu har jag stängt av värmen där ute. Ska man hålla 20 grader i vangen drar den väl mer ström än kåken vi bor i, den värms mestadels av en luftvärmepump. Vintern vore skönt att slippa. Känns det som. Jag är ingen skid, eller scooteråkare så det är inget för mig. Tur jag har musiken o inspelningsstudion att grotta ner mig i. Blev kvar där till sex i morse, håller på med min version av "Black Magic Woman".
(2017-11-16, 13:11)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ]När jag parkerat vangen på sistone märkte jag att den trots p-broms kunde röra sig i sidled. Kollade lite, körde iväg med bromsen i, ena hjulet stod still det andra bromsade inte alls. Hu, det här blir dyrt tänkte jag. Fick tid hos Mårtenssons bil o släpvagnsreppratörer i Söderhamn. Drog dit vangen och där blev den kvar i två hela dygn. Kändes märkligt, inte bra alls att inte ha den hemma på gårn. Undecided

Sen ringde han o sa att det var klart. Bytt det mesta i bägge hjulen o ena bromsvajern. Sen var det bara att betala 4020 kr. Var det billigt eller dyrt? Sen funkade bromsarna suveränt i alla fall, åkte hem i lite nysnöhalka, no problem med framhjulsdriven V70. Sov fint i Cabbyn i natt. Nu är jag lugn o fin igen. Men det var en liten pärs att vara utan husvagn.

Ja det går ju inte att jämföra med när gumman är borta i två dar...  Rolleyes