2017-11-16, 13:11
När jag parkerat vangen på sistone märkte jag att den trots p-broms kunde röra sig i sidled. Kollade lite, körde iväg med bromsen i, ena hjulet stod still det andra bromsade inte alls. Hu, det här blir dyrt tänkte jag. Fick tid hos Mårtenssons bil o släpvagnsreppratörer i Söderhamn. Drog dit vangen och där blev den kvar i två hela dygn. Kändes märkligt, inte bra alls att inte ha den hemma på gårn.
Sen ringde han o sa att det var klart. Bytt det mesta i bägge hjulen o ena bromsvajern. Sen var det bara att betala 4020 kr. Var det billigt eller dyrt? Sen funkade bromsarna suveränt i alla fall, åkte hem i lite nysnöhalka, no problem med framhjulsdriven V70. Sov fint i Cabbyn i natt. Nu är jag lugn o fin igen. Men det var en liten pärs att vara utan husvagn.
Sen ringde han o sa att det var klart. Bytt det mesta i bägge hjulen o ena bromsvajern. Sen var det bara att betala 4020 kr. Var det billigt eller dyrt? Sen funkade bromsarna suveränt i alla fall, åkte hem i lite nysnöhalka, no problem med framhjulsdriven V70. Sov fint i Cabbyn i natt. Nu är jag lugn o fin igen. Men det var en liten pärs att vara utan husvagn.