Camping Forum - Din campingplats på nätet
Veckans bild 2020 - Printable Version

+- Camping Forum - Din campingplats på nätet (https://campingforum.net)
+-- Forum: Gemensamt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Foto & Film (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=96)
+---- Forum: Veckans bild (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=187)
+---- Thread: Veckans bild 2020 (/showthread.php?tid=855)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19


Veckans bild 2020 - Ljusne-Håkan - 2020-03-31

Ljusne, nära älvmynningen. Vallvik en bit bort. (Där det ryker rrån massafabriken) Storjungfrun långt ut. Samsung A6 mobil.[Bild: 450f0a09dbd8f0007847ed790a6c6eb6.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk


RE: Veckans bild 2020 - Sokrates - 2020-03-31

Något sent om sider insåg jag att en ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"


RE: Veckans bild 2020 - Ljusne-Håkan - 2020-03-31

Undrar om bilderna blir extra försämrade om man laddar in dom via Tapatalk? Vattnet på min senaste är bra nog mkt snyggare utlagt på facebook. Smile
Och ynkligt små blir dom med. Ingen big deal, men ändå....   Angel


RE: Veckans bild 2020 - yngrot - 2020-04-01

Jo via Tapatalk blir det sämre bilder enda sättet få dem bättre är att köpa en bättre på Tapatalk kommer inte ihåg vad det kostar


RE: Veckans bild 2020 - apersson850 - 2020-04-01

Sokrates Skrev:Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"
Tackar! Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden. Om nu någon undrade.


RE: Veckans bild 2020 - LMC400 - 2020-04-01

(2020-04-01, 09:04)apersson850 Skrev:
Sokrates Skrev:Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"
Tackar! Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden. Om nu någon undrade.
Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk


RE: Veckans bild 2020 - Sokrates - 2020-04-01

(2020-04-01, 09:04)apersson850 Skrev: Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden.

Tack för den upplysningen. Av någon anledning fick bilden att få mig att tro att den var tagen vid en något större insjö, men nu vet jag att den är tagen vid havet i anslutning vid Skånes enda skärgård.

Här är en länk till båtklubbens webbplats: www.landonsbat.n.nu

Ser att det också finns en campingplats i närheten: www.eurocampings.co.uk - Landöns Camping


RE: Veckans bild 2020 - apersson850 - 2020-04-01

LMC400 Skrev:Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...
Nåja, sååå hårt behöver du inte ta det. Men jag förstår att du har varit där, när det är så nära. "Kristianstadtrakten" kunde ju vara Vinslöv eller Knislinge. Då är det inte så nära. Men råkar det vara Fjälkinge eller Gualöv är det inte långt till Landön.

Jodå, det finns en campingplats där också, för den som vill besöka stället i samband med camping. Själv brukar jag ställa vagnen hos släkten, när jag är där. På min mors sida går släkten att spåra bakåt till folk på Skånes östkust på 1600-talet. Från 1700-talet till platser som Vanneberga, Fjälkinge och just Landön. Där har en fastighet varit i någon släktings ägo i runt 300 år. Så jag har tillbringat en hel del tid på Landön.


RE: Veckans bild 2020 - LMC400 - 2020-04-02

(2020-04-01, 12:04)apersson850 Skrev:
LMC400 Skrev:Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...
Nåja, sååå hårt behöver du inte ta det. Men jag förstår att du har varit där, när det är så nära. "Kristianstadtrakten" kunde ju vara Vinslöv eller Knislinge. Då är det inte så nära. Men råkar det vara Fjälkinge eller Gualöv är det inte långt till Landön.

Jodå, det finns en campingplats där också, för den som vill besöka stället i samband med camping. Själv brukar jag ställa vagnen hos släkten, när jag är där. På min mors sida går släkten att spåra bakåt till folk på Skånes östkust på 1600-talet. Från 1700-talet till platser som Vanneberga, Fjälkinge och just Landön. Där har en fastighet varit i någon släktings ägo i runt 300 år. Så jag har tillbringat en hel del tid på Landön.
Man kan väl säga att jag bor mittemellan Fjälkinge och Gualöv så visst är det nära. Landön är fint. Åker dit ibland med barnen och fiskar. Campingen har jag inte provat och kommer nog inte att prova heller även om läget är fint. Skönt att "slippa" folk man känner när man är ute och campar. Min fru jobbar inom barnomsorgen och tyvärr är det många föräldrar som tycker att man är "fröken" även på sin lediga tid.
Då är det svårt att leva som man vill. Så lite längre bort från hemmet får det gärna vara.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk


RE: Veckans bild 2020 - Ljusne-Håkan - 2020-04-02

(2020-04-01, 02:04)yngrot Skrev: Jo via Tapatalk blir det sämre bilder enda sättet få dem bättre är att köpa en bättre på Tapatalk kommer inte ihåg vad det kostar
 Sist jag laddade upp en bild på bilbatteriet från mobilen, inte via Tapatalk, det går bra när man har wifi, så blev den skitknepigt stor när jag tittade i datorn. Laddade en gång till via Tapatalk, då blev den vanligt fnuttliten. Men det gjorde inget på en sån bild. Kul med alla bilder oavsett. Vågen för Sokrates som dragit igång o håller igång forumet. Roligare än Fjesbock ju. Smile