Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2021
Ajdå, nu var jag inte tillräckligt snabb och åny endast blev två på bollen. Får försöka bättra mig Smile

En ny vecka har redan tagit vid och det är dags att utse veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V47, med bidraget "Bro med spegling".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Åja, så kritiskt är det inte, att du behöver sitta och vänta tills klockan passerar midnatt.
Jag hoppas att det inte gör något att jag bifogar lite bakgrundshistoria runt bilderna? Annars går det ju att bara lägga upp dem och låta dem prata för sig själv.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
(2021-11-29, 17:11)apersson850 Skrev: Jag hoppas att det inte gör något att jag bifogar lite bakgrundshistoria runt bilderna?

Backgrundshistoria ger en extra dimension till bilderna. Forumet är bara ett "skelett". Det är pratet mellan forumvännerna som ger forumet liv. Så fortsätt gärna med att dela med er av bakrundshistoria, länkar, etc.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, LMC400, yngrot
Svara
(2021-12-01, 21:12)Sokrates Skrev:
(2021-11-29, 17:11)apersson850 Skrev: Jag hoppas att det inte gör något att jag bifogar lite bakgrundshistoria runt bilderna?

Backgrundshistoria ger en extra dimension till bilderna. Forumet är bara ett "skelett". Det är pratet mellan forumvännerna som ger forumet liv. Så fortsätt gärna med att dela med er av bakrundshistoria, länkar, etc.

Nä, jättefint med bilder å berättelserna från USA. Extra tack!
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
En ny vecka har redan tagit vid och det är dags att utse veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V48, med bidraget "Sandstorm med högt kultryck".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
I samband med mitt inlägg med bilden på husvagnen nämnde jag Sunset Point, strax norr om Phoenix, AZ. Därför blir den här veckans bidrag en bild som också är därifrån, men på just solnedgången.
Som vanligt ändrar sig vyn snabbt, när solen är på väg ner bakom bergskammarna. Platsen ligger på ungefär 35° nordlig bredd, så även om solen inte försvinner i samma tempo som i tropikerna, går det rätt kvickt ändå. På närmare håll är detta alltså på samma breddgrad som Kreta eller Libanon.

   
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
En ny vecka har redan tagit vid och det är dags att utse veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V49, med bidraget "Sunset Point".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Insåg att jag hade hamnat en vecka fel och gick tillbaka och såg att jag tyvärr hade missat att utdela veckosegern för v47 som härmed blir tillrättad.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V47, med bidraget " Theodore Roosevelt Lake Bridge".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Nu återstår endast tre veckor kvar tills antalet veckosegrar kommer att summeras och vinnaren skall koras.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Det var värst vad du var tidigt igång! Gick du inte till sängs innan veckan summerats?  Smile

Nu hade jag ju kommit in i ett "flow" med allehanda bilder från sydvästra USA, men jag känner att det är dags att göra avbrott för något mer julanknutet. Så det blir en ny paddlingsbild, denna gång med tomten som pilot. Alla vet ju att tomten i vanliga fall kör med REN el, men den är så dyr, så nu blir det istället paddEL. Här med direkt understöd av vattenkraft.

Jag bor strax intill ett vattenkraftverk, så när det är töväder är dammen en flitigt använd paddelyta. Men nu var det för kallt. Vattnet var hårt på dammen, så jag fick istället börja nedströms verket, där flödet gör att det inte fryser i första taget. Därifrån går det att paddla ca 5 km, innan det börjar bli is på nästa damm. Kraftverken ligger tätt här.

   
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)