Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2021
[Bild: 0KHsDf1.jpg]
Två jättar och en smurf.
Vi är några stycken som på tisdagar vandrar runt i vår hembyggd och senast stötte vi på de här jättarna i Sandsjöbackareservatet.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates
Svara
(2021-09-16, 11:09)BEAN Skrev: [Bild: 0KHsDf1.jpg]
Två jättar och en smurf.
Vi är några stycken som på tisdagar vandrar runt i vår hembyggd och senast stötte vi på de här jättarna i Sandsjöbackareservatet.
Antar att din bättre hälft inte läser dina inlägg. Att benämna sin fru som "jätte" eller "smurf" funkar inte speciellt bra som förspel. Om man däremot vill sova en vecka på soffan kan det vara en väg att gå


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
(2021-09-16, 16:09)LMC400 Skrev:
(2021-09-16, 11:09)BEAN Skrev: [Bild: 0KHsDf1.jpg]
Två jättar och en smurf.
Vi är några stycken som på tisdagar vandrar runt i vår hembyggd och senast stötte vi på de här jättarna i Sandsjöbackareservatet.
Antar att din bättre hälft inte läser dina inlägg. Att benämna sin fru som  "jätte" eller "smurf" funkar inte speciellt bra som förspel. Om man däremot vill sova en vecka på soffan kan det vara en väg att gå


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Hi hi, tur för mig då att det varken är fru eller sambo som fick vara måttstock så jag slapp soffan.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
(2021-09-16, 16:09)BEAN Skrev: [
Hi hi, tur för mig då att det varken är fru eller sambo som fick vara måttstock så jag slapp soffan.

Haha... Skönt att höra!

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
(2021-09-16, 18:09)LMC400 Skrev:
(2021-09-16, 16:09)BEAN Skrev: [
Hi hi, tur för mig då att det varken är fru eller sambo som fick vara måttstock så jag slapp soffan.

Haha... Skönt att höra!

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk

Fru, sambo?
Kan det vara älskarinnan då?
Soffan kan vara skön ibland... Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Då får jag komma med ett campingrelaterat bidrag den här gången.
Små vagnar är förstås inget att ha, speciellt inte på andra sidan Atlanten. Den här stod på campingen i Stockholm, men det är Stockholm i Wisconsin. Inte mycket till samhälle, men en camping nere vid stranden till Missisippi har de.

Många slideout ska det vara på vagnarna. Rekordet jag såg var fyra stycken. Den här är lite mer moderat.
Dragbilen ser man bara fälgarna av, men den var en passande F350.

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
Denna gång var det jämnt mellan de två av de tre uppladdade bidragen, men eftersom Hagberd kommenterade BEANs utan att ha avgivit sin röst på gängse vis fick detta utgöra särskiljningen mellan de två bilderna.

Grattis BEAN! Du koras till vinnare för veckans bild V37, med bidraget "Två jättar och en smurf".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BEAN
Svara
En ny vecka har tagit vid, men eftersom det inte är någon som har bidragit med en bild saknar V38 vinnare.

P.S. Nu gick en chans förlorad till att plocka på sig veckovinster som med lite tur kan ge "klirr i kassa" Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Hemkommen igen från stora landet i väster har helt andra aktiviteter kommit upp på dagordningen. Bland annat har det arrangerats mountainbikeorientering. MTBO är inte speciellt stort än, men ungefär 80 deltagare anmälde sig i alla fall. Här är en av dem på väg mot målet.

   
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
Efter att ha kollat blocket o fb volvogrupper i flera år, chansade jag o klev upp kvart i fem o tog mig via buss, tåg, tåg, buss och buss igen till Dalarna, 6,5 timmar tog det med långa stopp mellan bytena, hem åkte jag den här 945an från 1993. Har ju i flera varit sugen på en, nu blev det äntligen av.
Fast det var mörkt när jag kom hem kunde jag inte låta bli att provdra vangen till ica sandarne 8 km, o hem igen. Funkade helt okej med 116 hkr bensinmotor.[Bild: dd407ecef50059b4c685295f9e13fbac.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)