Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Var tog HUSVAGNSVINGEN vägen?
#31
(2020-04-12, 13:04)Hagbard Skrev:
(2020-04-12, 13:04)Sokrates Skrev:
(2020-04-12, 12:04)Hagbard Skrev: Har även haft under tiden några boxar av ABS plast (en liten smalare för bara skidor som öppnades från sidan) men dessa rekommenderas inte, det mesta gick sönder, gångjärn, lås, och sprickor i ABS-plasten. Men lättare var dom.

Låter nästan som att någon av dina gamla ABS-takboxar kan ha varit Thule Combi 250. Det är två Thule Combi 250 som jag har på taket. Jag köpte dom begagnade för en överkomlig summa. Trots att dom är gamla och har fått utstå väder, vind och stark soljus, så är dom "still going strong" Smile

Kan det bero på att du har dina i "värmen"?

ABS plast i kyla är inte så hållbart, speciellt när tempen kryper ner till -25/30 grader och man skall öppna dessa då de kärvar och nyper vid öppnandet.

Så skulle det kunna vara. Föregående ägare till åtminstonde en av takboxarna använde den för transport av skidor, så tidigare i takboxens liv fick den nog vara med om kyla också. Även plastter är inte min specialité, så uppfattar jag plasten i takboxarna som "fet". Jag var i kontakt med Thule i Hillerstorp efter att jag hade köpte den första av takboxarna för att få tag i en ersättingsnyckel till låset. Dom hade tidigare haft reservnycklar till låsen, men eftersom det hade förflutit en del tid sedan dom tillverkade takboxarna hade dom gjort sig av med allt som hade att göra med dessa äldre takboxar. Killen på Thule sade dock att den typ av takboxar som jag har lever länge.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, yngrot
Svara
#32
(2020-04-05, 10:04)Ljusne-Håkan Skrev: PS
Heter det
Var tog HUSVAGNSVINGEN vägen? eller
Vart tog HUSVAGNSVINGEN vägen?

Minns jag inte fel så heter det "Vart tog den lilla Loppan vägen" Owe T.  Confused
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#33
(2020-05-12, 20:05)Hagbard Skrev:
(2020-04-05, 10:04)Ljusne-Håkan Skrev: PS
Heter det
Var tog HUSVAGNSVINGEN vägen? eller
Vart tog HUSVAGNSVINGEN vägen?

Minns jag inte fel så heter det "Vart tog den lilla Loppan vägen" Owe T.  Confused

Owe T har jag o bandet kompat på krogshow. Och senare när jag var med i Sommar i P1 2009, samma år som Owe också skulle vara det så spelade vi en liten snutt tillsammans som var med i tv.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
#34
gammal vinge på b locket...

https://www.blocket.se/annons/skaraborg/...t/89606175
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#35
(2020-05-13, 11:05)Ljusne-Håkan Skrev: Owe T har jag o bandet kompat på krogshow. Och senare när jag var med i Sommar i P1 2009, samma år som Owe också skulle vara det så spelade vi en liten snutt tillsammans som var med i tv.

Cool!
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#36
(2020-05-13, 13:05)Hagbard Skrev: gammal vinge på b locket...

https://www.blocket.se/annons/skaraborg/...t/89606175

Oj, vilken modell! Framifrån ser den ut lite som plogarna på gamla vilda västern ånglok.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
#37
(2020-05-13, 20:05)Ljusne-Håkan Skrev:
(2020-05-13, 13:05)Hagbard Skrev: gammal vinge på b locket...

https://www.blocket.se/annons/skaraborg/...t/89606175

Oj, vilken modell! Framifrån ser den ut lite som plogarna på gamla vilda västern ånglok.

Med den så kan man hålla en bra fart men den ger nog ingen effekt för snigelåkare...  Rolleyes
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)