Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elpatronsproblem ? Polar 520 GL HighBack -92 -[Problemet löst]-
#11
(2020-09-15, 23:09)Sokrates Skrev:
(2020-09-15, 16:09)uffej Skrev: Bifogar en bild på hur det ser ut.... Smile

Av bilden att dömma ser det inte ut som att det är kontaktorn som har brunnit, utan att det är vid inkopplingen som det har blivit varmt. Vore intressant med lite  fler bilder från olika vinklar för att kunna se vad det kan vara som har hänt.

Det kan vara klokt att fundera på orsaken till varför det har gått varmt, så att det inte inträffar igen.

Bilden visar ingen kontaktor utan det är själva överhettningsskyddet som är 2-poligt och där den ena anslutningen har gått varm.
Kan bero på att nitningen vid anslutningen har varit undermålig......tror jag Rolleyes
Svara
#12
Den du beställde från Litauen bryter vid 90 grader, det kan vara lite snävt då den vanliga panntermostaten bryter vid 85/90 så där kan det bli lite problem "vem" som bryter vad.

Den du har förmodar jag bryter vid 100/110 grader och då finns det en marginal mellan panntermostaten och överhettningstermostaten.

En två polig som bör passa i din patron:

https://www.relek.se/product/relek-overh...ror-1490mm

Sedan så är det ju lite klurigt hur man får återställningsknappen att passa befintligt hål eller att göra ett nytt hål.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates, uffej
Svara
#13
(2020-09-16, 11:09)Hagbard Skrev: Den du beställde från Litauen bryter vid 90 grader, det kan vara lite snävt då den vanliga panntermostaten bryter vid 85/90 så där kan det bli lite problem "vem" som bryter vad.

Den du har förmodar jag bryter vid 100/110 grader och då finns det en marginal mellan panntermostaten och överhettningstermostaten.

En två polig som bör passa i din patron:

https://www.relek.se/product/relek-overh...ror-1490mm

Sedan så är det ju lite klurigt hur man får återställningsknappen att passa befintligt hål eller att göra ett nytt hål.

Har nu installerat överhettningsskyddet som jag beställde från Litauen för 17€ och det verkar funka hur bra som helst nu. Tack för alla tips Smile
[-] Följande 2 användare säger tack till dig uffej för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)