Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Byta stötdämpare
Såja Smile Jag lever och dämparna är bytta, på firma. Smile
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Nicro för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
(2020-11-17, 00:11)Sokrates Skrev: Eftersom ni skrev under 750 kg var jag tvungen att kolla vad som gäller för min mini-husvagn med 750 kg totalvikt. Hittade ett dokument från Transportstyrelsen där dom skriver att fordonsklass O1 är lätta släpvagnar med högst 750 kg totalvikt.

Blev dock förvånad när jag kollar i fordonsuppgifterna. Totalvikten är uppgiven till 750 kg och vagnen är ej fordonsskattepliktig. Under fordonskattegori står dock O2, som gäller för lätta släpvagnar med 751-3.500 kg totalvikt. Måste tyvärr vara en felskrivning då det borde ha stått O1.

Får jag fara fram i 100 km/h med vagnen i Finland?

Jag kontaktade besiktingsföretaget och dom har ändrat den felaktiga uppgiften, så nu är fordonskategorin för min mini-husvagn O1, så nu kan vagnen fara fram i 100 km/h i Finland Smile

Även i Österrike förefaller man få köra fortare med fordonskategorin O1.

ec.europa.eu - Going Abroad: Speed limits

Om inte frågan hade kommit upp här på forumet så hade jag förmodligen aldrig sett att min husvagn hade placerats i fel fordonskategori i samband med registreringsbesiktningen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)