Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brave, en bättre webläsare än spion-Chrome??
#1
Har sett reklam för Brave en webläsare som sägs vara fyra ggr snabbare och INTE spionerar och säljer vidare till reklamskitshelvetet.
Vi har en 13 år gammal Imac jag alltid hatat, den har varit seg så ini h-e jämt o värre blir den förstås. Trots att jag är lätt datordyslektisk laddae jag hem Brave browser, och fick fart på den helt problemfritt. Surfar med den nu och, ja absolut, den gamla förbannade helvetesdatorn är klart snabbare nu. Funkar det bra nån vecka ska jag försöka ta bort både Chrome o Mozilla ur datorn. Och göra lika i mobilen. Det är ju egentligen helt [censurerat ord] Sovjetstats att bli övervakad som Chrome gör.
Vore kul att höra om nån annan testar å...

https://www.brave-download.com/
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#2
Tack för tipset. Måste erkänna att jag var helt ovetande om att Brave existerade.


Brave Browser is a free and open-source browser from Brave Software Inc. released in 2016 and built on top of the Chromium web browser that Google’s own Chrome is based on. Brave was created by the creator of JavaScript and co-founder of the Mozilla Project, Brendan Eich, responsible for today’s Firefox.

- - -

Being a privacy focused browser, Brave can be considered far safer than Chrome and Firefox. Not only does is block ads by default, but also trackers and blocking scripts. Brave does everything it can to shield your PC, Laptop or mobile phone against malware & other malicious scripts.

The basic browsing process, though safer than the flagship browser its built on, is still a small step in the right direction. Brave, in an attempt to make their browser even more secure, offers you the ability to open a private window using The Onion Router (TOR).

What this means is that when using the feature, your online browsing history is hidden even from your internet service provider on top of your IP address being hidden from every site you visit. Brave will never collect, store, or sell any of your personal data as your data is considered your own personal property as detailed in Brave’s terms of service.

- - -

Though it is not as secure as Tor browser, compared to popular browsers such as Chrome, Firefox, and even Edge, the Brave browser runs smoother while maintaining a more secure approach to a user’s privacy

(helpdeskgeek.com/reviews/a-brave-browser-review-is-it-the-next-great-browser)

Opera är en annan webbläsare som tidigare ansågs snabb, men det verkar ha ändrats.

The Opera browser has been around for over two decades. Though it has always been an underdog, its user base has stayed stable for much of that time, despite massive changes in the browser market. In this Opera review, we’ll lay out how it compares with other browsers to help you decide if it’s worth making the switch.

Opera is a feature-packed browser with strong customization options. Because it’s built on Chromium, it can take advantage of most of Google Chrome’s extension library, including some of our best VPN picks.

Changes in ownership and architecture have led to privacy concerns, though, and the browser is resource-hungry. It’s also slower than competitors such as Google Chrome or Mozilla Firefox but not by a huge margin.

(www.cloudwards.net/opera-review)

Det blir till att ladda ner både Brave och Tor och prova dem.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#3
Den verkar skitbra. Vår 12 år gamla iMac som jag tänkt kasta har utan att överdriva blivit som ny. Tom Spotify funkar nu fast det antagligen inte går genom varken Chrome elleer bBrave?
Och Youtube har blivit snabbt som fann nu i den gamla hatade burken.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)