Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Januari 2020: Stark husvagnsmånad - Trög husbilsförsäljning
#8
För min del beror det mycket på vad man definierar som "camping". Jag står inte speciellt ofta på en vanlig campingplats.
Förra året var vi ute med vagnen vid åtta tillfällen. Ett av dem var på en traditionell camping. En var på en tillfällig camping (O-ringens 5-dagars). Resten var på garageuppfart, grustag, åker, parkeringsplatser och ängen vid hamnen på Landön (som nämnts i en annan tråd här).
Däremot är det helt sant att åtskilliga utfärder, som måste göras med husbilen om man har husbil, gör jag förstås med personbilen, utan att ta vagnen med mig. Oavsett om då vagnen står på en "riktig" camping eller i ett grustag.
Det är förhållandevis få husbilar som är stora nog att ta en personbil i bakänden, även om jag såg en för en vecka sedan. Fast den var inte i trafik. Den stod hos Bengt i Örkelljunga. Drygt fem miljoner kostade den. Då ingick inte bilen som man skulle stoppa in där bak. Enbart priset sållar förstås bort flerparten av husbilscamparna från den sortens fordon.

Med detta i åtanke verkar det högst rimligt att man ser fler husbilar än husvagnar längs vägarna, eftersom husvagnarna bara är där när de flyttas, men husbilarna dyker upp även när mjölken ska inhandlas.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Januari 2020: Stark husvagnsmånad - Trög husbilsförsäljning - av apersson850 - 2020-04-06, 08:04

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)