Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo xc 60 Mild hybrid 2019/2020
#31
Jo med dom milen så förstår jag att du fick uppsöka verkstaden. Mina bilar förr va ju precis inkörda vid dom milen. Brukade byta vid 60-70 tusen mil. Ja jag jobbar på Volvocars.
Svara
#32
Den förra bilen jag köpte ny blev lite udda, såtillvida att den gick till skroten med en ägare efter 18 år och 50000 mil. Då bestämde sig motorn för att övergå från att vara fem- till fyrcylindrig. Eller ja, den femte snurrade fortfarande runt med de andra, men den släppte ner kompressionen i vevhuset, så bilen rostskyddade sig själv i motorrummet med motorolja.

Ska bli intressant att se hur länge den här vill fungera. Så länge den fungerar som den gjorde när den var ny, vilket den fortfarande gör, så får den hänga med. Hos Volvo finns inget idag som får mig att vilja byta för bytandets skull, i alla fall. Det är nog bara XC90 som kan matcha bagageutrymmet i min XC70 idag. Med baksätet uppfällt.

Att det sen kan bli något haveri, som det som hände nyss, det får man ta. Priset för att inte behöva slanta upp 6000 kronor sådär lite oplanerat, utan kunna åka in och peka och säga "Garanti!", det är ju snarare 600000.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#33
Det är ju också bränslet som är mycket bättre utomlands än i Sverige,så bilarna drar mindre och bränslet är billigare också. Dodgy just nu betalade vi 12 kronor litern i Danmark och Österrike lite dyrare i Tyskland.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#34
Körde 21 mil med husvagn igår, och sedan samma väg hem igen, utan vagnen. Kära damen ska campa med dotter och barnbarn, så de ville ha hjälp med transport och uppsättning av förtältet.

Bilen rapporterar 1,16 l/mil på vägen dit och sedan 0,58 l/mil på vägen hem. Stora delar av sträckan var skyltad och kameraförsedd så att hastigheten var snarlik i båda riktningarna. Några mil med 100 km/h, bara.
Förbrukning med husvagn alltså exakt den dubbla jämfört med utan.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#35
(2021-08-05, 11:08)apersson850 Skrev: Förbrukning med husvagn alltså exakt den dubbla jämfört med utan.

Det brukar vara ett bra riktmärke. Lite OT men nu är snart bränslepriserna på vad folk tål. Löjligt när de pratar om 15 öre hit och 20 öre dit. Bor utanför Kristianstad. Körde in till stan med grabbarna och åt en bit mat häromdagen. När vi körde hem hade skyltat om med en höjning nära en krona litern utan större förvarning.


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#36
(2021-08-06, 21:08)LMC400 Skrev: Lite OT men nu är snart bränslepriserna på vad folk tål. Löjligt när de pratar om 15 öre hit och 20 öre dit. Bor utanför Kristianstad. Körde in till stan med grabbarna och åt en bit mat häromdagen. När vi körde hem hade skyltat om med en höjning nära en krona litern utan större förvarning.

Detta är nog bara början när vi skall "rädda" klimatet med tilltagande straffskatter så färre har råd att resa lika mycket som tidigare.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara
#37
På något sätt känns det som att det är en bekväm väg att gå. Man använder miljön som argument när det blir ebb i kassan. Alla vill ju rädda miljön men det är nog mer sjukskrivningar och skattebortfall under covidpandemin som kostat och ska täckas nu.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#38
Jo, slantarna ska förstås in till statskassan, så de kan administrera bort en god del av dem.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)