Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo xc 60 Mild hybrid 2019/2020
#21
Lika bra idag med en liten omväg [Bild: be1d19b494b17c5dba803b106ef59edc.jpg]

Skickat från min M2011K2G via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#22
Lite skitigare idag.

Skickat från min M2011K2G via Tapatalk


Bifogade filer Thumbnail(s)
   
Svara
#23
Vad i...? Är du kvar här bjuder jag på kaffe.
Svara
#24
Nä tyvärr är jag redan hemma ,men en öl skulle smakat bättre. Big Grin
Svara
#25
Mmm, vet inte om vi har någon på lager (!), men jag hade i alla fall kunnat skaffa. Jag har faktiskt en skvätt Skåne akvavit på kontoret, av en anledning som jag kan förklara över den nämnda ölen...
Min arbetsplats är bara 1,5 km från där bilden är tagen.
Svara
#26
Går inte att klaga på förbrukningen efter att Volvo tryckt in ny programvara. Vagnen väger ca 2200kg, fullastad bil med 4 personer. Och takbox.Och körde alldeles för fort.[Bild: 6913231fbca143617629f53c8afb0200.jpg]

Skickat från min M2011K2G via Tapatalk
[Bild: 2529f09b940474b1232d269ac10545eb.jpg]
Svara
#27
Nästan 74 km/h i snittfart säger en del...

Minns första lite längre resan med en husvagn som var 2,3 meter bred, bakom min då nya Volvo 854 Turbo. Den ville ha 1,3 l/mil.
XC70:n jag har nu kan gå på mellan 1,0 och 1,1 l/mil med husvagn bakom. Den blev markant snålare efter reparationen av laddluftskomponenterna för några veckor sedan.

Vad var det för prgramuppdatering som de stoppat i nu? För vad?
Svara
#28
Vet inte vad dom gör med bilen,det är ju en testbil som jag har till förfogande. Dom provar olika grejer.
Svara
#29
Jaså, på det sättet. Jobbar du på Volvo eller är det ett användartest?
En av mina gamla skolkamrater har (eller om det kanske är hade - åren går) en morbror som jobbade på Volvo. Morbrodern skymtade på någon bild från värmetest i Australien i tidningen Ratten när 700-serien var på gång.
Den enda gången jag träffat denne morbror var han på besök hos min skolkamrat. Då körde han en till synes vanlig Volvo 740. Men den gick något makalöst, jämfört med vad man var van vid då. Fick höra senare att det som satt i var tydligen maskineriet till det som skulle blivit 780 Turbo Intercooler. Fast den blev aldrig, för fronten var för låg för att få tillräcklig kylning. Däremot fungerade den i en vanlig 700-kaross, så den kom som 760 Turbo Intercooler istället.
Svara
#30
Bättre än så här blir det nog inte med min tio år gamle dragare. Som synes har den gjort några mil också.

   
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)