Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo xc 60 Mild hybrid 2019/2020
#11
Ja, just det, då är det en sån där B5, eller vad det nu är för siffra på den. Inte en T6 eller T8.
Svara
#12
(2020-10-27, 12:10)apersson850 Skrev: Ja, just det, då är det en sån där B5, eller vad det nu är för siffra på den. Inte en T6 eller T8.

Nä ingen T6 eller T8,men en B4 Big Grin
Svara
#13
Jag har inte kört någon sådan, men jag har förstått att den är aldrig rent eldriven, utan elmotorn sitter där mest för att hjälpa igång bilen vid start och liknande.
Svara
#14
Nu har bilen rullat några mil men utan husvagn. Förbrukningen tycker jag inte är så hög som jag trodde den skulle bli, ligger på ca 0,65l milen stadskörning och under 0,5l milen landsväg. Ska bli roligt att prova med husvagnen på Smile.         
[-] Följande 2 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#15
    Har äntligen hämtat hem vagnen från vintervilan. Cool
[-] Följande 2 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#16
Snyggt ekipage!

Blir intressant att få reda på hur mycket bilen kommer att dra med husvagnen på släp.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#17
Ja då är första turen körd med nya bilen, förvånad över förbrukningen, håller den bara sig där är jag nöjd.[Bild: b2bc13c8ef6c9a5e868662ef834f0fd2.jpg]

Skickat från min M2011K2G via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#18
Det är riktigt bra med tanke på vikten den ska dra. Grattis! Bränslepriserna är ju snart uppe i sitt rätta värde

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#19
Det är ungefär som med min XC70. Den ökar också till ungefär det dubbla när vagnen hänger på.
Svara
#20
(2021-05-15, 19:05)apersson850 Skrev: Det är ungefär som med min XC70. Den ökar också till ungefär det dubbla när vagnen hänger på.
Det är nog ett bra riktmärke för många dragbilar. Min gamla Kia ligger strax under 0.6 utan vagn och runt litern eller strax över med vagn.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)