Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2020
#1
En ny vecka har tagit vid och vecka 1 har redan tjustartat innan 2019 har kommit till ända.

Hade det inte varit för att en röst kom in något försent för den sista veckans bild 2019, så hade det blivit dött lopp mellan två bidrag. Med tanke på att Vecka 1 redan har tjustartat så lägger jag in förra årets sista bidrag igen som det första bidraget i Veckans bild 2020.

(2019-12-28, 17:12)apersson850 Skrev: Då får jag väl komma till räddning istället.
Den är bilden är tagen från Dammåkra. Tåget från Brösarp till S:t Olof kan ses tuffa förbi nedanför kullarna.
Bilden är givetvis tagen i samband med en orienteringstävling. Här är det Andrarums IF:  Sommar Tre-kvällars som vi besöker. Bakom ryggen på oss står husvagnen.
[Bild: AP1D3630.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • apersson850
Svara
#2
Ehum.... Kan man rösta på veckans bild??? Jag trodde forumkapitänen var enväldig domare?
För egen del så gillar jag alla bilder lika mycket typ!
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#3
(2019-12-30, 15:12)Ljusne-Håkan Skrev: Ehum.... Kan man rösta på veckans bild??? Jag trodde forumkapitänen var enväldig domare?
För egen del så gillar jag alla bilder lika mycket typ!

Det är den bild som har erhållit flest tack under respektive vecka som koras till veckans vinnare. I händelse att det är oavgjort mellan bilder går jag in med adminkontot och använder admins utslagsröst Smile

Man kan såkart klicka på tack-knapppen för flera bilder under samma vecka.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#4
[Bild: 7MNovaf.jpg]
[-] Följande 3 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates
Svara
#5
Nyårsafton bjöd på en magisk solnedgång och himmel på Sollerö Camping.
Gott Nytt År alla forumvänner.

   
Bilden tagen av Anki Berg
När vi inte står sommar- och vintersäsong på Sollerö Camping far och flänger vi med en VW Tiguan -21 och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT -21.
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Chriper för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#6
Insåg just att jag måste ha missat att utse veckans bild föregående vecka. Sent omsider skall en syndare vakna Smile

Grattis Chriper! Du koras till vinnare för veckans bild V1, med bidraget "Nyårsafton bjöd på en magisk solnedgång och himmel på Sollerö Camping".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#7
Jag backar lite i tiden igen. Den här bilden är tagen i Örebro för tio år sedan, i juli 2010.
Det verkar onekligen som om Polismyndighetens påbud både är befogat och lite senkommet...

[Bild: IMG_5935.jpg]
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#8
Jag var lite sen "på bollen" med att meddela att en ny vecka tog vid tidigare idag. Eftersom det inte fanns någon som hade bidragit med en bild saknar V2 vinnare. Nu finns det dock redan ett bidrag för den vecka som just har startat vilket gör att vi garanterat har en vinnare V3. Frågan är dock om det kommer in fler bilder och vilken av dem som erhåller flest "Tack/Thank You", som avgör vem som blir vinnaren.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#9
(2020-01-13, 12:01)apersson850 Skrev: Jag backar lite i tiden igen. Den här bilden är tagen i Örebro för tio år sedan, i juli 2010.
Det verkar onekligen som om Polismyndighetens påbud både är befogat och lite senkommet...

[Bild: IMG_5935.jpg]

Svartån? Frun är från Örebro. Väldigt fin stad att flanera i. Hon saknar förstås vårarna där som är väldigt mycket tidigare o varmare än här på hälsingekusten med ett hav som kyler rejält då.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#10
Ja, det var det säkert, för det var inne i Örebro. Tror inte det var, eh, vad heter den - Lillån? Eller Bygärdesbäcken...
Jag och dottern gick någon slags frågerunda, tror jag det var, inne i stan. Ha förbarmande, det var tio år sedan.  Smile
Det gjorde vi inte alls. Det var fotoorientering vi gick, ser jag i en kommentar till en annan bild. Där står dottern vid en kajkant, med en stenbågbro i bakgrunden och med kartan i högsta hugg.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)