Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hur helintegrerade husbilar är uppbyggda
#1
I denna video kan man se hur Kabe bygger sina dyra helintegrerade husbilar.



Kan undra hur krocksäker denna konstruktion är?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian
Svara
#2
Emellanåt blir jag väldigt sugen på husbil, men när jag ser sånt här så går det över... Vridstyvhet är en sak, att få in en personbil genom rutan och i knät en annan.
Möjligen kan man överväga en halvintegrerad då de ser ut att klara krockar bättre.
Tills vidare drar jag på mitt hus och åker relativt säkert i dragbilen Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
För egen del var jag tidigare inne på att bygga min egen "plåtis" där jag skulle bibehålla lastförskjutningsskyddet, men ha en kraftig dörr i väggen. Då slipper man få inredningen i bodelen samt grytor, knivar och annat att klappa till i bakhuvudet vid en olycka. Den alltmer tilltagande straffbeskattningen av dieselbilar som jag ser komma har medfört att dessa planer har avvecklats helt och hållet. Jag behåller i stället den gamla VW-bussen så länge som möjligt. Mini-husvagnen blir också kvar och då kan jag alltid köpa en vanlig bil och dra den med när VW-bussen inte vill vara med längre.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, yngrot
Svara
#4
Jag har också funderingar på att inreda en plåtis och då välja bil från en tid när skatterna var mycket lägre. Men mer än så har det hittills inte blivit... Undecided
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
Tror inte jag skulle sätta mig i en sådan Huh
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)