Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagning av plastdelar till Dometic gasolspis
#11
Bortsett från att ett av fästena gick av vid skruvhålet, så var ett annat fäste något smällt. Nu har jag blivit varse, från en tråd på ett annat forum, om att det är fler som har drabbats av fästen som har smält p.g.a. att dom inte tål den värme som kan uppstå på spishällens plåt.

Den "räfflade" delen av fästet greppar dessutom dåligt mot den glansiga undersidan av min bänkskiva. När jag återmonterade fästena satte jag därför dit bitar med "glidskydd" för kökslådor, som man kan köpa hos IKEA, så fästet skulle få lite bättre grepp. Glidskyddet fäste jag med en bit dubbelhäftande mattejp.

Nu har tanken slagit mig att man skulle kunna tillverka nya fästen av en bit plåt som bockas så att långsidorna får en U-form, samt att man i ena ändan bockar och låter plåten gå upp, som "plastflärpen" gör, och ligger ann mot spishällen. I andra ändan i U-formen skruvar man fast en gummistopp nere i dalen. Gummit blir värmeisolerande och kommer att greppa bättre mot bänkskivan.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)