Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
JORDFELSBRYTARE
#1
Exclamation 
Hjälp! Kom hem idag och upptäckte att jordfelsbrytaren i huset gått.Efter lite utforskning kom jag fram till att det är något fel med husvagnen.Säkringarna i vagnen har utlöst,när jag sätter på dom igen så går jordfelsbrytaren i huset igen.Bytt kabel till vagnen, men det hjälpte inte så det måste vara i vagnen.Någon som har någon ide´på vad det kan vara? Vagnen är en Hobby 650 KMFE 2016. Det sitter två automatsäkringar i vagnen,en på 16Ah  och en på 13Ah ,har provat lite och det är 13Ah som gör att jordfelsbrytaren går.
Svara
#2
Vad är det som är kopplat på 13Ah säkringen?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#3
Min cabby från 89 kan få nån enda jordfelsbrytare att lösa ut. Det kan hända på bår egen båtklubb där ett gäng uttagsstolpsr går på samma brytare, o brytaren är en gammal trefas. Sen har det hänt en enda gång på en camping. En annan stolpe på sama camping funkafe det. Jag tror det var nåt med elpatronen, ,men vet ej. Hemma o överallt funkar det.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#4
(2019-05-11, 00:05)Sokrates Skrev: Vad är det som är kopplat på 13Ah säkringen?

Vad jag kan förstå från instruktionsboken är det allt på 220v, utom Truman  som är den på 16Ah
Svara
#5
Ha! har nu kommit en bit på vägen,plockade bort luckorna till elskåpen och började följa kablarna  och lossade kablarna en för en och på andra som jag lossade var AC  kopplad. Där verkar det som det är den som gör att jordfelsbrytaren går,så det är väl bara att ta vagnen till en verkstad och be dom kolla AC. Sad


Bifogade filer Thumbnail(s)
   
[-] Följande 2 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#6
Det löste du snabbt. Långt innan vi andra fick igång hjärnan i de tankebanorna. Smile
AC är ett måste vid Garda i sommar så vi får hoppas de löser det.
Svara
#7
(2019-05-11, 17:05)LMC400 Skrev: Det löste du snabbt. Långt innan vi andra fick igång hjärnan i de tankebanorna. Smile
AC är ett måste vid Garda i sommar så vi får hoppas de löser det.

Kan du ge dig [censurerat ord] på Cool
Svara
#8
Några rader i ett annat forum om liknande problem:
https://www.husvagnochcamping.se/forum/h...st-3652454
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#9
Ha! igår fick jag fått igång Ac-n igen.Tog ut tryckluften och rengjorde ac-n med den, det var lite damm i den tyckte jag.Efter det satte jag en avfuktare i vagnen . Sen kopplade jag strömmen igen och vips gick den igång igen,så troligtvis vad det kondens som gjorde att den inte fungerade och jordfelsbrytaren gick. Smile
[-] Följande 2 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#10
(2019-05-19, 09:05)JOCKE.F Skrev: Ha! igår fick jag fått igång Ac-n igen.Tog ut tryckluften och rengjorde ac-n med den, det var lite damm i den tyckte jag.Efter det satte jag en avfuktare i vagnen . Sen kopplade jag strömmen igen och vips gick den igång igen,så troligtvis vad det kondens som gjorde att den inte fungerade och jordfelsbrytaren gick. Smile
Kanon. Då blev det ingen dyr affär

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)