Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egenproducerad musik
Taube på mitt vis
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
(2021-11-06, 22:11)Ljusne-Håkan Skrev: Spelar in som besatt i studion, kul som f-n. Här världens kändaste countrylåt?

Den gör du f---- bra med lite nasal Whisky röst och allt.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, Sokrates
Svara
Håller med föregående talare. Bra jobbat Håkan!

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.
Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".


Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambuma[size=1]Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".
sten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själ
[/size]

Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • BEAN, Hagbard, Sokrates
Svara
(2021-12-05, 13:12)Ljusne-Håkan Skrev: Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.
Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".


Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambuma[size=1]Erland Axel Wadsten
Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".
sten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själ
[/size]

Bra jobbat Håkan, kanske dags för ett gästspel i "Så mycket bättre"
Svara
Tänkte att jag får hjälpa "Musikgurun i Ljusne" att lägga upp en av mina favoriter.



Putte Sandström bass guitar, Christian Sandström drums, Håkan Nilsson guitar. Recorded and filmed @ Flying Saucers Studio Ljusne Sweden
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian
Svara
George Harrisons superhit som jag spelar den. Lite annat arr...
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, Sokrates
Svara
Video 

Ramones oftast punksnabba låtar verkar vara lika "folkkära" bland svenskarna som Sven-Ingvars
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara

En till Ramones. Den här gjorde dom enorm succe med den, den var med i en berömd Spielberg film. Hette kanske Jurkyrkogården?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
Det här är en av mina egna kompositioner... Egenupplevt förstås.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)