Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabe
#21
Lutar mer åt det Ljusne-Häkan säger, elpatron som gjort sitt.

Luktar det inte amoniak så är nog absortionsdelen hel.

Annars så är det lätt att ta ut skåpet, man får ta bort den innre ramen runt ytterdörren (dom två långa på var sida) på vagnen, ta den dörren på kylskåpet inkl. dörrfästen övre och nedre då brukar det fungera att ta ut skåpet på tvären genom dörren.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Kabenisten, Sokrates
Svara
#22
Koppla in en elmätare på husvagnen, kolla vad den tar, slå på kylen på el och se vad den tar nu. Ändrar det sig inte har Håkan/Hagbard förmodligen rätt.
I så fall bör den kunna fungera på gasol.

När jag skrev att det inte alltid går att ta ut kylen menade jag utan att demontera vagn och/eller kyl. En trasig kyl kan man alltid få ut. Den går ju att slå i småbitar. Att få in en ny är värre.
Det är ju bra om det går med att bara ta bort lister och ta av något som är lätt att sätta dit igen på kylen.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Kabenisten, Sokrates
Svara
#23
(2022-09-09, 17:09)Ljusne-Håkan Skrev:
(2022-09-08, 10:09)Kabenisten Skrev: Byte av kylskåp. Våran har pajat så jag  får inte ut den gamla. Finns det folk här som kan ge lite instruktioner och tips hur jag ska gå tillväga?
Sen naturligtvis skaffa en ny...... köpa en helt ny eller begagnat....det är frågan.!!!

Det kanske är 230 volts elpatronen som pajat bara? Dom håller inte hur länge som helst. Prova att kyla med gasolen.

Hej. Bytte en månad sedan brännaren och tändaren i den och den fungerade då. När strömmen gick så slog jag över till gas och den tände. Sedan åkte vi hen hela dagen utan att öppna skåpet. När vi kom fram och skulle plocka ut/tömma kylen så var det 17 grader inne i skåpet. Verkar som aggregatet har lagt av isåfall. Eller vad tror ni?
Svara
#24
Kollade du att lågan fortfarande var tänd när du kom fram? Vi har haft vagnar där lågan gärna ville blåsas ut av fartvinden när vi körde med dem. Det är en anledning till att jag nu, när det finns 13-poliga släpvagnsuttag med olika 12 V matningar i, gått över till att köra kylen på 12 V under färd.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)