Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabe
#1
Kabe vinner igen...

Att ligga först ställer krav och initiativförmåga, inte speciellt nya innovationer som dom är väldigt duktiga på.

Andra kommer nog säker att följa efter :-)

http://www.husbilhusvagn.se/massor/kabe-...uropa-igen

https://www.kabe.se/documents/pdf/pressm...019-se.pdf
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#2
Passar på att lägga in den YouTube video om "SmartVent" som är infogad längst ner i artikeln.

”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BoUte, yngrot
Svara
#3
Men kvalitén på Kabe verkar ju vara lite sådär var ju en av många som hade uppåt 30 fel på helt nya vagnar. På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. Med tanke på vad Kabe kostar så skall det ju vara typ 0 fel ..
[-] Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • JOCKE.F, LMC400, Sokrates
Svara
#4
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: Men kvalitén på Kabe verkar ju vara lite sådär var ju en av många som hade uppåt 30 fel på helt nya vagnar. På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. Med tanke på vad Kabe kostar så skall det ju vara typ 0 fel ..

Ojoj yngrot!! Nu får du fyr på Hagbard.  Big Grin Big Grin
[-] Följande 3 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Hagbard, Sokrates, yngrot
Svara
#5
(2019-01-18, 19:01)LMC400 Skrev:
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: Men kvalitén på Kabe verkar ju vara lite sådär var ju en av många som hade uppåt 30 fel på helt nya vagnar. På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. Med tanke på vad Kabe kostar så skall det ju vara typ 0 fel ..

Ojoj yngrot!! Nu får du fyr på Hagbard.  Big Grin Big Grin

Ha ha, det skall ju vara så. Det är inbyggt för att man skall få den riktiga "hemkänslan".
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#6
(2019-01-19, 13:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-18, 19:01)LMC400 Skrev:
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: Men kvalitén på Kabe verkar ju vara lite sådär var ju en av många som hade uppåt 30 fel på helt nya vagnar. På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. Med tanke på vad Kabe kostar så skall det ju vara typ 0 fel ..

Ojoj yngrot!! Nu får du fyr på Hagbard.  Big Grin Big Grin

Ha ha, det skall ju vara så. Det är inbyggt för att man skall få den riktiga "hemkänslan".

Det knarrand golvet med hemkänsla som man får betala extra för i Kabe har de inte lyckats få till på budgetvagnar som Weinsberg. Där har de byggt in ett mer vasst smällande ljud som skapar allt annat än hemkänsla. Detta märks tydligt när någon morgonpigg 100-kilos kille laddar en kanna kaffe och letar efter snuset på morgonen. Då får man blickar och kommentarer från yrvakna familjemedlemmar som är allt annat än hemtrevliga.  Big Grin
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
#7
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. 

Jaha, med andra? 

Hur många var ni?

Som mest har jag haft ca 8 st inne i en Ametist, vist sviktade det lite.

Men att på en mässa plocka in "full" vagn låter ju kul.

Guinness Rekordbok kanske  Big Grin
Svara
#8
(2019-01-15, 12:01)Sokrates Skrev: Passar på att lägga in den YouTube video om "SmartVent" som är infogad längst ner i artikeln.


Ja det verkar ju smart, om det är beräknat så isoleringen i vagnen matchar detta.
Om man ändå har markant mer värmeförlust genom isolering och fönster än via ventilationsluft utan värmeåtervinning så har det ju kanske inte så stor betydelse energimässigt.
Samt det måste ju vara fläktstyrt och därmed dra en del ström.
Jag upplever att husvagnar blir mindre och mindre anpassade för fricamping där man ska klara sig på ström från solpaneler även när det inte är högsommar, typ vår, höst och eventuellt vinter.
Så känns inte riktigt som en stor del av husvagnsutvecklingen stödjer mina önskemål kring husvagn.
Men finns ju en del tuffa moderna glasfiberhusvagnar, som typ Barefoot Caravan .
Liten husvagn = Stora upplevelser längs vägen!
[-] Följande 2 användare säger tack till dig BoUte för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara
#9
Ja BoUte vist är det kul med innovationer och jag håller med om att den tekniska utvecklingen mer och mer går åt ett håll där det krävs både mycket energi samt mycket nytt kunnande. Dagens ungdom kan ju inte den äldre kunskapen så den är nog mer anpassad för de nya kundgenerationerna.

Men i första hand så är ju Smartvent ett tillval och då till den största vagnen av Kabe Imperial. Den är nog mest för sådana som ligger Standby och inte kör så mycket. Helst då där det finns tillgång till ström och helst 16Ah. Men solceller blir ju standard då om man väljer till Smartvent.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • BoUte
Svara
#10
(2019-01-19, 14:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. 

Jaha, med andra? 

Hur många var ni?

Som mest har jag haft ca 8 st inne i en Ametist, vist sviktade det lite.

Men att på en mässa plocka in "full" vagn låter ju kul.

Guinness Rekordbok kanske  Big Grin

Vi var 3 inne samtidigt dock inte på samma ställe hela tiden..
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)