Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2019
Den här veckan tänkte jag dra till med något riktigt gammalt.
Den här bilden är tagen på Axevalla hed, utanför Skara i Västergötland, där O-ringens 5-dagarsorientering hade sin camping i juli 1978. En hel del av de 15148 deltagarna bodde på campingen. SAAB var betydligt vanligare än vad de är nu... Dessutom var det en betydligt större andel familjetält än vad man ser idag.

[Bild: DIA004-27.jpg]
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • BEAN, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
(2019-11-04, 11:11)apersson850 Skrev: Den här veckan tänkte jag dra till med något riktigt gammalt.
Den här bilden är tagen på Axevalla hed, utanför Skara i Västergötland, där O-ringens 5-dagarsorientering hade sin camping i juli 1978. En hel del av de 15148 deltagarna bodde på campingen. SAAB var betydligt vanligare än vad de är nu... Dessutom var det en betydligt större andel familjetält än vad man ser idag.

[Bild: DIA004-27.jpg]
Som tar är har även säkerhetstänket gått fram åt. Nu är det uppmärkta campingrutor och minst 4 meter emellan som gäller även på O-ringen. Ses vi kanske i Uppsala till sommaren?
[-] Följande 3 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Adrian, apersson850, LMC400
Svara
(2019-11-04, 11:11)apersson850 Skrev: Den här veckan tänkte jag dra till med något riktigt gammalt.
Den här bilden är tagen på Axevalla hed, utanför Skara i Västergötland, där O-ringens 5-dagarsorientering hade sin camping i juli 1978.

Nu fick du mig att känna mig riktigt gammal Smile

Jag var med och tävlade i O-ringens 5-dagarsorientering 1971 i Södermanland och 1972 i Småland.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • apersson850, BEAN
Svara
(2019-11-09, 12:11)Sokrates Skrev:
(2019-11-04, 11:11)apersson850 Skrev: Den här veckan tänkte jag dra till med något riktigt gammalt.
Den här bilden är tagen på Axevalla hed, utanför Skara i Västergötland, där O-ringens 5-dagarsorientering hade sin camping i juli 1978.

Nu fick du mig att känna mig riktigt gammal Smile

Jag var med och tävlade i O-ringens 5-dagarsorientering 1971 i Södermanland och 1972 i Småland.
Aldrig för sent att hänga på igen.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2019-11-09, 15:11)BEAN Skrev:
(2019-11-09, 12:11)Sokrates Skrev:
(2019-11-04, 11:11)apersson850 Skrev: Den här veckan tänkte jag dra till med något riktigt gammalt.
Den här bilden är tagen på Axevalla hed, utanför Skara i Västergötland, där O-ringens 5-dagarsorientering hade sin camping i juli 1978.

Nu fick du mig att känna mig riktigt gammal Smile

Jag var med och tävlade i O-ringens 5-dagarsorientering 1971 i Södermanland och 1972 i Småland.
Aldrig för sent att hänga på igen.

Min gamla kompass med aluminiumhus från 70-talet har jag kvar. Mina spikskor, benskydd och orienteringsdress som jag använde när jag var med och sprang Armé-budkavel för regementet under 80-talet finns också kvar. Även om jag går mycket, så är det ett bra tag sedan jag löptränade. Vem vet jag kanske får snöra på skorna igen och ge mig ut och provspringa Smile Kruxet är att jag mår dåligt när det är kallt och fuktigt p.g.a. att jag sedan flera år tillbaka håller på att utveckla artros i ryggraden, så det får bli att ge sig ut och springa när det är tillräckligt varmt ute.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V45, med bidraget "Campingnostalgi från Axevalla hed under O-ringens 5-dagars orienteringstävling 1978".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Det var värst! Tackar ödmjukast.

Till glädje (?) för de mer eller mindre aktiva orienterare, som tycks frekventera detta forum, återvänder jag till årets 5-dagars i Norrköping igen. Här håller solen på att gå ner över campingen på Himmelstalundsfältet.

[Bild: APX27757.jpg]

Vet inte om det finns någon här som även är intresserad av det tekniska? Om ifall så användes 1/125 s, f/2,8, ISO 250, Canon 1DX Mark II med EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM för att ta den här bilden.

Jodå, jag har anmält mig till Uppsala nästa år också. Så visst finns det möjlighet att ses där. Vet förstås inte vilken campingplats jag får än, men det går ju att uppdatera med tiden. Tänk på att 5-dagars är på den (vanligtvis) varmaste delen av året, så det smörjer upp all artos i mesta möjliga mån.
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
Det är inte utan att man längtar till sommaren.
Solnedgång över Kalixälven på Bränna Camping i Överkalix.

   
När vi inte står sommar- och vintersäsong på Sollerö Camping far och flänger vi med en VW Tiguan -21 och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT -21.
[-] Följande 6 användare säger tack till dig Chriper för detta inlägg:
  • apersson850, BEAN, Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
En vacker soluppgång från vårt lager i Karlshamns skärgård[Bild: c82a9d2c04c185336c41e6cf58a1af2e.jpg]

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
[-] Följande 3 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • JOCKE.F, Sokrates, yngrot
Svara
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Chriper! Du koras till vinnare för veckans bild V46, med bidraget "Solnedgång över Kalixälven på Bränna Camping i Överkalix".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Chriper, LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)