Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ventilblock gasol
#11
(2018-10-16, 08:10)BoUte Skrev: Tack LMC400!

Jo tror också detta förlänger livet på min Trumatic.
Alla lösa aluminiumdelar har fått ligga en längre stund i varmt vatten med lite diskmedel i, för att säkert laka ur alla saltrester innan jag slipade och målade dem med värmerostskyddsfärgen. Är även målat på insidan på samma sätt.
De övriga ytorna som jag målade ar renslipade och sedan noggrant avtorkade med T-röd.
Så tror ju verkligen denna färgen kommer att skydda de ytorna.

Du får återkomma här i tråden hur det går med din Trumatic gasolpanna, om den börjar fungera normalt igen med växlandet mellan full effekt och pilotlåga. Är ju intressant att höra om det är något som kan kärva lite bara precis vid uppstarten efter en längre stilleståndsperiod över sommaren och sedan lossnar och fungerar normalt igen när den fått arbeta lite.
Håller tummarna för att det är så för dig!
Tack för alla tips. Ska se om jag hinner plocka med det innan vintervilan annars återkommer jag till våren.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • BEAN
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)