Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husvagnsfrågor för nybörjare
#1
Hej, vi är en familj med tre barn i åldrarna 15,12,5 år och vi är lite sugen på att skaffa husvagn. Dock kommer vi nog mest använda den på vintern då vi åker mycket skidor.
Vill ha alla tips man kan få om husvagnar.
Som sagt är ju barnen ganska stora så rymlig vagn är ett krav.
Svara
#2
Välkommen till forumet. Egen husvagn är relativt nytt för mig också och vår familjesituation är väldigt anorlunda, så jag passar och hoppas att någon annan kan ge dig lite vägledning.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#3
Det finns säkert många här som kan hjälpa till med tips inför ert köp. Kan vara bra att veta vad ni har för krav och önskemål samt hur mycket pengar ni tänker lägga på husvagn. Vad har ni för begränsningar i totalvikt på vagnen med tanke på dragbil och körkortsbehörighet osv.
Planlösningar finns det ganska många och säkert är det lika många som tycker det ena eller andra alternativet är bättre.
Själv saknar jag helt erfarenhet av vintercamping men jag vet att det finns minst en gammal god herre här från norra Sverige som besitter stora mängder kunskap bl a om vilka värmesystem och vagnar som lämpar sig den typen av verksamhet. Håll utkik efter Hagbard. Han är vassare än Google när det kommer till den biten.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)