Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solifer 520 Artic MH RSG
#1
Ser den här annonsen, blir sugen så jag blir darrig. Av alla lite nyare vagnar så är det lurt om inte Solifer är finast av allihop. Men är sofforna fram för korta att ligga raklång på?
https://www.blocket.se/lulea/Solifer_520...xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#2
(2018-02-24, 01:02)Ljusne-Håkan Skrev: Ser den här annonsen, blir sugen så jag blir darrig. Av alla lite nyare vagnar så är det lurt om inte Solifer är finast av allihop. Men är sofforna fram för korta att ligga raklång på?
https://www.blocket.se/lulea/Solifer_520...xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]

Ja 2011 var ju fortfarande en Svensk vagn, 2015 blev den strippad (för att få ner priset, egen kommentar) och byggdes i Tyskland av Hymer/Eriba.
Och det är ju en bra panna i den Alde 3010. Men minns jag inte fel så har 520 det korta chassit (slutar bakom axeln) för viktens skull.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, Sokrates
Svara
#3
Ingen dusch i 520 såg jag sen. Ogillas. Det har jag i Cabby 532DLX från -89.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#4
Jag hade er diskussion om Solifer i bakgrunden när jag såg följande Solifer Arctic 520 -07:

www.blocket.se/alvsborg/Solifer_HUSVAGN_Arctic_5203

Av bilderna att dömma ser det ut att vara en trevlig vagn. Dess tjänstevikt är 1150 kg och lastvikten är 200 kg. Den är 705 cm lång och 227 cm bred.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#5
På en av bilderna ser man ett halvt duschutsläpp på toagolvet, så i den vagnen kan man nog duscha.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#6
(2018-05-03, 02:05)Ljusne-Håkan Skrev: På en av bilderna ser man ett halvt duschutsläpp på toagolvet, så i den vagnen kan man nog duscha.

Jag är van vid mitt duschtält, så även om jag skulle ha duschmöjlighter inne i vagnen är det stor sannolihet att jag väljer att duscha i duschtältet utanför vagnen så länge det inte är alltför kallt utomhus.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 6 Gäst(er)