Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny dragbil!
#1
Jag har beställt en ny dragbil, det blev en Skoda Octavia Scout TDI 2,0 150 hk med nya DSG 7 
Man får dra 2000 kg med bilen och det är ju ett stort plus som gjorde att det blev affär, beställde bilen i juli och blir leverans i början av oktober så dit längtar man så klart  Smile
Någon som har erfarenhet att dra med en Scout?
Kör: Skoda Octavia Scout 2,0 TDI 150 hk DSG7 -2018
Drar: Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Svara
#2
(2017-08-31, 14:08)Perra79 Skrev: Jag har beställt en ny dragbil, det blev en Skoda Octavia Scout TDI 2,0 150 hk med nya DSG 7 
Man får dra 2000 kg med bilen och det är ju ett stort plus som gjorde att det blev affär, beställde bilen i juli och blir leverans i början av oktober så dit längtar man så klart  Smile
Någon som har erfarenhet att dra med en Scout?


Grattis till nya bilen  ,,,  nu blir det väl en större och tyngre vagn oxå Big Grin
Svara
#3
(2017-09-02, 19:09)yngrot Skrev:
(2017-08-31, 14:08)Perra79 Skrev: Jag har beställt en ny dragbil, det blev en Skoda Octavia Scout TDI 2,0 150 hk med nya DSG 7 
Man får dra 2000 kg med bilen och det är ju ett stort plus som gjorde att det blev affär, beställde bilen i juli och blir leverans i början av oktober så dit längtar man så klart  Smile
Någon som har erfarenhet att dra med en Scout?


Grattis till nya bilen  ,,,  nu blir det väl en större och tyngre vagn oxå Big Grin

Stämmer bra, har beställt en ny Hobby 545 KMF DL Edition som jag tog den tyngsta totalvikten på 1800 kg  Smile
Kör: Skoda Octavia Scout 2,0 TDI 150 hk DSG7 -2018
Drar: Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Svara
#4
Nu har leveransen varit på min nya Scout, och fick den i helt rätt tid så jag han prova dra gamla husvagnen till min ÅF i Sollentuna.
Resan gick hur bra som helst och förbrukningen landade på 0,80 när jag låg i ca 90km/h och resan vara på lite drygt 60 km.
Vagnen var ju som sagt helt tom (tjänstevikt 1105 kg) eftersom vi ska byta vagn, men var väldigt nöjd hur bilen kändes med en vagn efter sig... tidigare så blev ekipaget lite vingligt när det var blåsigt m.m eftersom bilen var lite väl lätt.
Kör: Skoda Octavia Scout 2,0 TDI 150 hk DSG7 -2018
Drar: Hobby 545 KMF DL Edition -2018
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Perra79 för detta inlägg:
  • Månsson, Sokrates, Wittmann68
Svara
#5
Då har vi bytt dragbil. 
Till en Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4x4 210hk 480Nm AT8 -18
Hämtades i förmiddags.

[Bild: kyZU8gu.jpg]
http://manssonslatadagar.blogspot.se/  - https://www.instagram.com/manssonslatadagar/
- Polar 590 CTH, 2019 - Opel Insignia Country Tourer, 2018 - Skåne -
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Månsson för detta inlägg:
  • Blueberry, Sokrates
Svara
#6
Inte bytt dragbil...bara kompletterat med en i lite tyngre viktklass, men den har tyvärr inte så många bokstäver och siffror i modellbeteckningen. Smile

Men 1900 kg i släpvagnsvikt är ju aldrig fel att ha. Smile 

[Bild: 9ug6zLb.jpg]
[-] Följande 3 användare säger tack till dig hakano för detta inlägg:
  • Adrian, Månsson, Sokrates
Svara
#7
(2018-05-06, 11:05)hakano Skrev: Inte bytt dragbil...bara kompletterat med en i lite tyngre viktklass, men den har tyvärr inte så många bokstäver och siffror i modellbeteckningen.  Smile

Men 1900 kg i släpvagnsvikt är ju aldrig fel att ha. Smile 

[Bild: 9ug6zLb.jpg]
Den ser verkligen fin ut  grattis till den
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • hakano
Svara
#8
MånssonDå har vi bytt dragbil. 
Till en Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4x4 210hk 480Nm AT8 -18
Hämtades i förmiddags.

SkitsnyggSmile Smile Cool
Vad ligger du på i förbrukning med vagnen påkopplad?  Med min egen bil (Likadan som ovan fast annan färg) drog mer än vad jag trodde med vagnen påkopplad.
[Bild: kyZU8gu.jpg]
Svara
#9
Ja, den drog mer än jag trodde också.
Vi har bara varit ute en tur och då tror jag den drog ca 1,3 L/mil på en sträcka av 2x14 mil, det är möjligt att det var lite körning utan vagn också i den förbrukningen.
Men det är kraft i den. Vagnen väger 1700 kg.
När vi körde över Hallandsåsen i riktning söderut så hade vi farthållaren på 86 km/h, bilen sacka till 85 i 5 sekunder i början av backen sen var det 86 hela vägen upp.
Vi får se vad den drar i sommar när det blir lite längre sträckor och den är lite mer inkörd.
http://manssonslatadagar.blogspot.se/  - https://www.instagram.com/manssonslatadagar/
- Polar 590 CTH, 2019 - Opel Insignia Country Tourer, 2018 - Skåne -
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Månsson för detta inlägg:
  • Blueberry, Sokrates
Svara
#10
(2018-06-03, 22:06)Månsson Skrev: Ja, den drog mer än jag trodde också.
Vi har bara varit ute en tur och då tror jag den drog ca 1,3 L/mil på en sträcka av 2x14 mil, det är möjligt att det var lite körning utan vagn också i den förbrukningen.
Men det är kraft i den. Vagnen väger 1700 kg.
När vi körde över Hallandsåsen i riktning söderut så hade vi farthållaren på 86 km/h, bilen sacka till 85 i 5 sekunder i början av backen sen var det 86 hela vägen upp.
Vi får se vad den drar i sommar när det blir lite längre sträckor och den är lite mer inkörd.
Ja då drar våra bilar lika mycket .
Min vagn har totalvikt på 1800kg
Körde ca 2*11mil och den låg på 1.1 -1.3l/mil iofs hade bilen bara rullat 50 mil.
Men som sagt finns vridmoment i den

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
[Bild: 67b33a41b42316d7d337191b503551c0.jpg]
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)