Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2021-04-13, 20:04)JOCKE.F Skrev: Mögsjön ?

Lite fel, runt 33 mil...
Svara
(2021-04-13, 12:04)Hagbard Skrev: Lite hjälp då...

Vad vandrar man i på Ryssberget och vad har klarälvens delning i Karlstad präglats av genom tiderna, mer då förr när det begavs sig.

Ryssberget känns som skog och Klarälvens delning som sand (Sandgrundsudden). Finns enligt Google Maps något som heter Skogsand sydost om Bollnäs.
Är gåtan knäckt efter dina kluriga ledtrådar i sann "På-spåret-anda"?


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Hagbard, Sokrates
Svara
(2021-04-25, 18:04)LMC400 Skrev:
(2021-04-13, 12:04)Hagbard Skrev: Lite hjälp då...

Vad vandrar man i på Ryssberget och vad har klarälvens delning i Karlstad präglats av genom tiderna, mer då förr när det begavs sig.

Ryssberget känns som skog och Klarälvens delning som sand (Sandgrundsudden). Finns enligt Google Maps något som heter Skogsand sydost om Bollnäs.
Är gåtan knäckt efter dina kluriga ledtrådar i sann "På-spåret-anda"?

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk

Det var duktigt, det var så jag tänkte att man skulle lösa det, bra...

Men att kanske inte så många känner till "där det begavs sig" kanske var svårare.

Men Sandgrund är vida känt för vissa där dom flesta Svenska dansband av karaktär uppträdde,
bl a en mycket kompetent kapellmästare, Ingmar Nordström och med honom många fler.

https://karlstad.se/globalassets/filer/u...n-owen.pdf
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
LMC400, väntar på något klurigt... Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Jag lämnar gärna över bollen om någon har en bra bild. Vistas mest på jobbet och hemma så det blir dåligt med bilder i albumet just nu.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
Hittade en bild ni kan fundera på [Bild: 2f1d7fd3037be4786724436dea00ef50.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • JOCKE.F, Sokrates
Svara
(2021-05-09, 20:05)LMC400 Skrev: Hittade en bild ni kan fundera på [Bild: 2f1d7fd3037be4786724436dea00ef50.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Det är nog bäst att jag är tyst Wink
Svara
För enkel?
Blir inga långa resor nu för tiden

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
Får köra en ledtråd a la Hagbard i "På-spåret-anda"

Ett litet vattendrag tillsammans med råmaterial till många industrier i Sverige. Grundades som ett kloster på 1200-talet och har även hyst en och annan stjärna.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • JOCKE.F, Sokrates
Svara
(2021-05-16, 20:05)LMC400 Skrev: Får köra en ledtråd a la Hagbard i "På-spåret-anda"

Ett litet vattendrag tillsammans med råmaterial till många industrier i Sverige. Grundades som ett kloster på 1200-talet och har även hyst en och annan stjärna.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapat
Aldrig någon som kört söderut? Cool
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 7 Gäst(er)