Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Ja, men det blir drygt att skanna av hela den kustlinjen på kartan.
Svara
(2020-11-17, 00:11)apersson850 Skrev: Ja, men det blir drygt att skanna av hela den kustlinjen på kartan.

Då kan man alltid prova att söka sig fram till svaret genom att "gaffla" in platsen Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Hallå Huh
Svara
(2020-11-19, 19:11)JOCKE.F Skrev: Hallå Huh

Vi behöver nog en ledtråd för att gåtan skall få en lösning. 

Befinner vi oss utmed Adriatiska havet?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2020-11-19, 19:11)Sokrates Skrev:
(2020-11-19, 19:11)JOCKE.F Skrev: Hallå Huh

Vi behöver nog en ledtråd för att gåtan skall få en lösning. 

Befinner vi oss utmed Adriatiska havet?

Nopp Rolleyes Men man ska ju använda cellerna Big Grin Och varför inte använda Google.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Huh
Svara
Det brukar vara varmt året runt Shy
Svara
(2020-12-05, 22:12)JOCKE.F Skrev: Det brukar vara varmt året runt Shy

Kanske var tur att du skrev brukar vara varmt året runt. Justt nu måste man nog ta sig lång söder ut för att det skall kunnas betraktas som varmt, men allt är naturligtvis relativt. Idag var det endast +12 C kl. 13.00 i Marbella på den spanska sydkusten. I natt är det fara  värt att temperaturen letar sig ner mot endast några plusgrader.

Det ser ut att vara medelhavsvegitation där bilden är tagen. Det ser inte ut som Spanien. Vid den Franska sydkusten är det inte så varmt under vintern. Jag tror att bilden är från Italien, men frågan är var den är tagen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Har alla semester eller Cool ?
Svara
Nä, de har åkt iväg med en utskriven bild och letar nu febrilt efter platsen.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 13 Gäst(er)