Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Då var ju i alla fall grundtanken att det är en hamn vid Östersjön inte fel. Bara så tillvida att Östersjön har bytt namn på den breddgraden.

Jag forskade lite vidare i det där, och det visade sig finnas olika definitioner. Sveriges Nationalatlas skiljer på Egentliga Östersjön och Östersjön, där den senare även inkluderar Bottniska och Finska viken, Rigabukten och den egentliga Östersjön.
östersjöområdet är tydligen den vedertagna benämningen på området som innefattar allt detta, samt även Bälthavet, Öresund och Kattegatt.

Inte lätt det här, med allt vatten.

Jag vet inte riktigt vem som nu ska ladda upp en bild, men vill ni kan ni ju fundera på den här. Annars får någon annan ladda upp en bild.
En ledtråd kan vara att det är inte i Skåne...

[Bild: AP1D6424.jpg]
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates
Svara
(2020-03-25, 10:03)apersson850 Skrev: Inte lätt det här, med allt vatten.

Mycket lättare med sprit i dessa tider.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
(2020-03-25, 10:03)apersson850 Skrev: En ledtråd kan vara att det är inte i Skåne...

[Bild: AP1D6424.jpg]

Intressant bild. Har ingen idé om från vilket bersområde som det är, men den betongkonstruktion som går över dalen i bildens mitt ser lite speciell ut.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Jo, den är lite annorlunda. Det var anledningen till att jag valde just den bilden från den här dalgången. Jag har fler bilder, där det kunde varit precis var som helst.

Jag tittade efter. Betongkonstruktionen syns tydligt på bilderna från Google maps, om man vet var man ska titta. Så den som har en idé kan lätt kontrollera den själv. Det är en grönare årstid på deras bilder, men betongen ser likadan ut för det.
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
Ingen som klarar Aperssons gissavarbild? Vi ger upp, du får berätta.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
Det närmast jag komit är att det inte är i länderna Norge, Kanada, USA, Mexiko och Brasilien för dom har gula väglinjer.
Svara
(2020-04-14, 11:04)Hagbard Skrev: Det närmast jag kommit är att det inte är i länderna Norge, Kanada, USA, Mexiko och Brasilien för dom har gula väglinjer.

Nånstans i Alperna. Duger det som gissning?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
Tippar på Schweiz, en överbyggd väg och tunnelutfart?
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • apersson850, Sokrates
Svara
Japp, Hagbard har helt rätt. Vill ni ha fler ledtrådar?
Svara
(2020-04-14, 17:04)apersson850 Skrev: Japp, Hagbard har helt rätt. Vill ni ha fler ledtrådar?
Är det Schweiz så borde det gå att hitta ändå!
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 19 Gäst(er)