Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2019-09-03, 11:09)Hagbard Skrev: Men, det man ser i horisonten borde vara Landala högreservoar och Vasa Kyrka.

Går man sedan mot kameran så borde man hamna mot Eklandavägen och det ser inte ut i dag som det gjorde då men kanske Quality Hotel och Panorama kanske.
Det är det närmaste jag kommer ihåg. Bodde en gång uppe vid Tappen Victor Rydberg och Eklandagatan.
Så Runt Eklanda borde kortet vara taget.

Smile

Nej, fotot är inte taget runt Eklandagatan. En ledtråd kan vara den trafikplats som syns i bilden.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Kan det vara från Kallebäcks torn eller Ostkupan, Mejerigatan?

Då är fotbolsplan borta då Netto ligger där nu.

Rolleyes
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
(2019-09-03, 20:09)Hagbard Skrev: Kan det vara från Kallebäcks torn eller Ostkupan, Mejerigatan?

Då är fotbolsplan borta då Netto ligger där nu.

Rolleyes

Nu hittade du rätt!

Fotot är taget från Oskupan på Mejerigatan i Kallebäck. Oskupan är 14 våningar hög och innehåller en massa studentlägenheter. Fotot är taget 1990 från mitt dåvarande studentrum på 7:e våningen där jag bodde när jag studerade vid Universitetet och Handelshögskolan. Ostkupan var det billigaste studentboendet i Göteborg och om inte minnet sviker mig var hyran knappt 700 kr/månad 1990.

Längst till höger i bilden kan man skönja pariserhjulet på Liseberg. Det var trevligt att titta ut genom fönstret när man tog en kort rast från studierna.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara
Kul, ja Göteborg "var" en trevlig stad.  Big Grin

Gjorde själv skola där i slutet på 1970 talet och bodde hos en professor uppe på Eklandagatan som jag tidigare sa.
Men dom har byggt väldig mycket till dags dato så det har förändrats sedan sist.

Men överlåter till någon annan då det är mest spännande att försöka lösa platser via foton.

Hagbard
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
    Okej bättre sent än aldrig Big Grin
[-] Följande 3 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
Tycker det går segt Rolleyes
[-] Följande 2 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara
Ja, den var lurig... :s
Svara
Men från det en till det andra så tycker jag det ser ut som fontänen på Piazza BH med Collosseum i bakgrunden, Verona Italien.

Kan det var nått?  Huh
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
Helt rätt Hagbard. Visst är det Verona med arenan bakom och parken bredvid. Och det bästa med Verona är att dom har samma flagga som Sverige.        
[-] Följande 3 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
Fina bilder. Alltid lika roligt att tas med på virtuella strövtåg i världen. Hagbard får mig att känna mig som en riktig lantis som aldrig har varit utanför den egna socknen Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 13 Gäst(er)