Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2019-09-01, 18:09)BEAN Skrev:
(2019-09-01, 15:09)Hagbard Skrev: Kan det vara Fiskemuseet Hönö Klova?  Smile
Ja den löste du snabbt. Kanske varit där eller såg halva Hönö på skylten överst

Nä, tog det på fiskebåtens registreringsnummer GG 808 som står för Göteborg sedan var det lätt att hitta...  Big Grin

Men överlåter till någon annan med något klurigt.... Huh
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
(2019-09-01, 19:09)Hagbard Skrev:
(2019-09-01, 18:09)BEAN Skrev:
(2019-09-01, 15:09)Hagbard Skrev: Kan det vara Fiskemuseet Hönö Klova?  Smile
Ja den löste du snabbt. Kanske varit där eller såg halva Hönö på skylten överst

Nä, tog det på fiskebåtens registreringsnummer GG 808 som står för Göteborg sedan var det lätt att hitta...  Big Grin

Men överlåter till någon annan med något klurigt.... Huh
Finns en ganska intresssant dokumentation av Ulvens förlisning och bärgning i vattnet strax utanför Hönö. Sedan finns det många bra restauranger runt omkring på Klova.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
I brist på bättre drar jag till med en bild från den analoga tiden. Varifrån är fotot taget?

[Bild: wwXzAwC.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Kan det vara utsikten från köksfönstret...  Big Grin

Tycker mig ana Catedral de Malaga i horisonten...  Huh
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
(2019-09-02, 09:09)Hagbard Skrev: Kan det vara utsikten från köksfönstret...  Big Grin

Tycker mig ana Catedral de Malaga i horisonten...  Huh

Nej, det är inte utsikten från köksfönstret, men väl utsikten från ett fönster. Byggnaden har ett namn. Vad kallas byggnaden?

Det är inte Catedral de Málaga som syns vid horisonten. Spanien är fel land Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Ok, högertrafik, svenska hus från 1950 talet och fotbolsplan tror jag inte är kvar idag så en gissning då.

chalmers i Göteborg.  Huh
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
(2019-09-02, 15:09)Hagbard Skrev: Ok, högertrafik, svenska hus från 1950 talet och fotbolsplan tror jag inte är kvar idag så en gissning då.

chalmers i Göteborg.  Huh

Nej, det är inte Chalmers. Nu hittade du dock till rätt stad. Men vad heter stadsdelen och vad kallas den byggnad som fotot är taget ifrån?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Då borde det vara Gothia Tower...  Rolleyes Mellan Heden och Lisseberg, typ Örgryte.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
(2019-09-03, 08:09)Hagbard Skrev: Då borde det vara Gothia Tower...  Rolleyes Mellan Heden och Lisseberg, typ Örgryte.

Nej, det är inte Gothia Tower. Örgryte är också fel.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
Men, det man ser i horisonten borde vara Landala högreservoar och Vasa Kyrka.

Går man sedan mot kameran så borde man hamna mot Eklandavägen och det ser inte ut i dag som det gjorde då men kanske Quality Hotel och Panorama kanske.
Det är det närmaste jag kommer ihåg. Bodde en gång uppe vid Tappen Victor Rydberg och Eklandagatan.
Så Runt Eklanda borde kortet vara taget.

Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 8 Gäst(er)