Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Här kommer en ny bild. Lätt eller svårt beror på vilka platser som man besöker Smile

[Bild: E0f2nNd.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2019-04-30, 09:04)Sokrates Skrev: Här kommer en ny bild. Lätt eller svårt beror på vilka platser som man besöker Smile

[Bild: E0f2nNd.jpg]

Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2019-04-30, 23:04)BEAN Skrev: Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka

I syfte att få lite fart på gissandet "förädlar" jag BEANs ledtråd med att det är byggnadens arkitekt som kommer från Kungsbacka.

P.S. Jag jag var själv tvungen att kolla vad byggnaden har för anknytning till Kungsbacka. Alltid lika roligt att lära si något nytt. D.S.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BEAN
Svara
(2019-05-02, 00:05)Sokrates Skrev:
(2019-04-30, 23:04)BEAN Skrev: Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka

I syfte att få lite fart på gissandet "förädlar" jag BEANs ledtråd med att det är byggnadens arkitekt som kommer från Kungsbacka.

P.S. Jag jag var själv tvungen att kolla vad byggnaden har för anknytning till Kungsbacka. Alltid lika roligt att lära si något nytt. D.S.

Kan bidra med ytterligare en ledtråd. Ett atribut från ett klädesplagg har visat sig locka besökare till staden.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Ser ut att gå trögt. Behöver ni fler ledtrådar?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
(2019-05-11, 12:05)Ljusne-Håkan Skrev:
(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Det var friskt vågat på Friskvåget och det bör du få rätt på :-)
Svara
Konstigt! Jag skrev ett inlägg under helgen, men nu kan jag inte se det. Kanske av misstag glömde att "klicka" på knappen Skicka Svar efter förhandsgranskningen.

Helt rätt! Byggnaden på bilden är Varmbadhuset i Varberg. Blomsterprakten i förgrunden tillhör Societetsparken.

. . . Efter ritningar av arkitekt Allan Berglund från Kungsbacka, uppfördes Varbergs tredje varmbadhus 1925, landets enda saltvattenkuranstalt, som kunde erbjuda ett varierat utbud av dessa bad. Det byggdes inte på samma plats som de två tidigare utan söder om Societetsparken. Det var också avsett att användas året runt. . .
(www.visitvarberg.se - varmbadhuset)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2019-05-11, 19:05)Hagbard Skrev:
(2019-05-11, 12:05)Ljusne-Håkan Skrev:
(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Det var friskt vågat på Friskvåget och det bör du få rätt på :-)

Haha, och jag bekänner att jag fuskade grovt o la ut bilden på Facebook o frågade där om nån kände igen den. Det var fult av mig, men vi är ju fuskare nu allihop med google osv
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 20 Gäst(er)