Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2018-06-14, 16:06)Hagbard Skrev:
(2018-06-14, 10:06)LMC400 Skrev: Hagbards enkla sommarboning kanske?
(2018-06-14, 09:06)Hagbard Skrev: Svårt???  :s

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk

Nej, är nog mer proletär än sinkabusär..  Rolleyes

Men med en massa barn, barnbarn och barnbarnsbarn skulle det nog inte sitta fel, alla skulle få plats.  Big Grin
Jo lätt var det inte.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Svara
Strax intill så hade Viking Sote (Rövar Sote) en fästning (900 tal) som sen den Danske kungen Hans brände ner för att han var tjurig då han lämnade landet.

Denna lilla stuga blev färdig 1657 och har hyst många
Celebriteter (?).
Svara
(2018-06-14, 19:06)Hagbard Skrev: Strax intill så hade Viking Sote (Rövar Sote) en fästning (900 tal) som sen den Danske kungen Hans brände ner för att han var tjurig då han lämnade landet.

Denna lilla stuga blev färdig 1657 och har hyst många
Celebriteter (?).

Ser att de glada smilygubbarna jag satte dit i mitt inlägg från mobilen i Tapatalk har blivit arga gubbar. Det var ju synnerligen olyckligt...
Svara
(2018-06-14, 19:06)LMC400 Skrev:
(2018-06-14, 19:06)Hagbard Skrev: Strax intill så hade Viking Sote (Rövar Sote) en fästning (900 tal) som sen den Danske kungen Hans brände ner för att han var tjurig då han lämnade landet.

Denna lilla stuga blev färdig 1657 och har hyst många
Celebriteter (?).

Ser att de glada smilygubbarna jag satte dit i mitt inlägg från mobilen i Tapatalk har blivit arga gubbar. Det var ju synnerligen olyckligt...

Trodde du var avundsjuk bara...  Big Grin
Svara
(2018-06-14, 20:06)Hagbard Skrev:
(2018-06-14, 19:06)LMC400 Skrev:
(2018-06-14, 19:06)Hagbard Skrev: Strax intill så hade Viking Sote (Rövar Sote) en fästning (900 tal) som sen den Danske kungen Hans brände ner för att han var tjurig då han lämnade landet.

Denna lilla stuga blev färdig 1657 och har hyst många
Celebriteter (?).

Ser att de glada smilygubbarna jag satte dit i mitt inlägg från mobilen i Tapatalk har blivit arga gubbar. Det var ju synnerligen olyckligt...

Trodde du var avundsjuk bara...  Big Grin

Nej jag är ingen avundsjuk människa. Har man slitit ett helt liv och satt barn, barnbarn och barnbarnsbarn till världen så tycker jag man förtjänar att bo flott på gamla dagar.  Big Grin
Får vi någon ledtråd? Erkänner att jag sov ganska hårt på historielektionerna. Det har visat sig med åren att det resulterade i oerhört magra kunskaper i ämnet.  Huh
Svara
(2018-06-14, 20:06)LMC400 Skrev:
(2018-06-14, 20:06)Hagbard Skrev:
(2018-06-14, 19:06)LMC400 Skrev:
(2018-06-14, 19:06)Hagbard Skrev: Strax intill så hade Viking Sote (Rövar Sote) en fästning (900 tal) som sen den Danske kungen Hans brände ner för att han var tjurig då han lämnade landet.

Denna lilla stuga blev färdig 1657 och har hyst många
Celebriteter (?).

Ser att de glada smilygubbarna jag satte dit i mitt inlägg från mobilen i Tapatalk har blivit arga gubbar. Det var ju synnerligen olyckligt...

Trodde du var avundsjuk bara...  :D

Nej jag är ingen avundsjuk människa. Har man slitit ett helt liv och satt barn, barnbarn och barnbarnsbarn till världen så tycker jag man förtjänar att bo flott på gamla dagar.  :D
Får vi någon ledtråd? Erkänner att jag sov ganska hårt på historielektionerna. Det har visat sig med åren att det resulterade i oerhört magra kunskaper i ämnet.  :huh:

Ja, haha, men säg det till politekerbroilerna som lurat skjortan av oss...

Men, allvarligt, har ju nästan talat om "var" det ligger så några mer ledtrådar blir det inte.  :shy:
Svara
Med dina ledtrådar och med hjälp av google hamnade jag på Häringe slott.
Svara
(2018-06-15, 00:06)BEAN Skrev: Med dina ledtrådar och med hjälp av google hamnade jag på Häringe slott.

Ja, det blev lättare då.  Smile

Häringe Slott som i begynnelsen togs över av Gustav Vasa då han ansåg att det tillhörde "släkten" och sedermera en och annan konung vartefter en massa andra potentater.

Ett trevligt ställe och kortet är taget så man bara ser parasollerna runt polen och inte själva polen.
Svara
Tänk att det ska va så svårt att låta bli att gissa, blir ju så svårt att hitta nya utmaningar.
Har någon av er varit här?

[Bild: BxBh9mh.jpg]
Svara
(2018-06-15, 21:06)BEAN Skrev: Tänk att det ska va så svårt att låta bli att gissa, blir ju så svårt att hitta nya utmaningar.
Har någon av er varit här?

[Bild: BxBh9mh.jpg]
Kan det vara Järnaviks camping?

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 6 Gäst(er)