Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Hagbard jag menade söder ut från Sweden
Svara
(2018-01-20, 14:01)JOCKE.F Skrev: Hagbard jag menade söder ut från Sweden

Misstänkte det, men chansade på Spanien då du märkt kortet "Spain" men det kanske var en luring... Big Grin
Svara
Får vi nått nytt nu Sokrates att bita i...  Shy

[Bild: VrRaDHW.png]
Svara
(2018-01-20, 14:01)JOCKE.F Skrev: Rätt Sokrates,det är Novigrad  på Istrien.

Här kommer en annan bild. Vad heter staden? Ytterligare information ger plus i kanten Smile
[Bild: n3AmEJV.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2018-01-20, 15:01)Sokrates Skrev:
(2018-01-20, 14:01)JOCKE.F Skrev: Rätt Sokrates,det är Novigrad  på Istrien.

Här kommer en annan bild. Vad heter staden? Ytterligare information ger plus i kanten Smile
[Bild: n3AmEJV.jpg]

Fransk och Svensk flagga?
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • BEAN
Svara
Jag tror att det är staden Pau i Frankrike. Här föddes Jean Bernadotte, sedermera Karl XIV Johan, kung i Sverige.
Svara
(2018-01-20, 20:01)BEAN Skrev: Jag tror att det är staden Pau i Frankrike. Här föddes Jean Bernadotte, sedermera Karl XIV Johan, kung i Sverige.

Var den enkel med flaggorna?

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...adotte.JPG
Svara
(2018-01-20, 20:01)BEAN Skrev: Jag tror att det är staden Pau i Frankrike. Här föddes Jean Bernadotte, sedermera Karl XIV Johan, kung i Sverige.

Helt rätt!

Visst är det Pau. Huset på bilden är Musée Bernadotte, som är Jean Bernadottes födelsehem

popularhistoria.se - fralsaren-fran-pau

sv.wikipedia.org - Karl_XIV_Johan

Sedan Bernadotte 1818 blev kung av Sverige under namnet Karl XIV Johan, har Pontecorvos stadsvapen ingått i Sveriges stora riksvapen.
(sv.wikipedia.org/wiki/Pontecorvo)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Tillbaka i Sverige och en mans livsverk. Han slet bl a ut 12 st rullebårar för att skapa sin trädgård men var är vi?

[Bild: e9m7p6h.jpg]
Svara
(2018-01-20, 23:01)BEAN Skrev: Tillbaka i Sverige och en mans livsverk. Han slet bl a ut 12 st rullebårar för att skapa sin trädgård men var är vi?

[Bild: e9m7p6h.jpg]

Gubben Frans överlåter jag till någon annan glad...
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • BEAN
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 5 Gäst(er)