Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Här kommer ytterligare en bild med marint tema. Var är vi nu. Tror att den är ganska lätt för många så väntar lite med ytterligare ledtrådar.

[Bild: I69nhe1.jpg]
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Månsson
Svara
(2018-01-09, 19:01)BEAN Skrev: Här kommer ytterligare en bild med marint tema. Var är vi nu. Tror att den är ganska lätt för många så väntar lite med ytterligare ledtrådar.

[Bild: I69nhe1.jpg]

Båten kanske vi kan lista ut för den borde heta M/F Kilen med den speciella Targabågen (båten bakom). Har ägts av Wikeruds Båt som bedrev Taxi, Charter och lite rundturer samt konferenser mm. Vet inte om dom gör det idag men dom var från Öckeröarkipelagen och då Källö-knippla.

Kah
kajplatsen borde vara inne i G-borg men hittar inte statyn/skulpturen, Kan det vara en Orre på topp tro?
Svara
(2018-01-09, 20:01)Hagbard Skrev:
(2018-01-09, 19:01)BEAN Skrev: Här kommer ytterligare en bild med marint tema. Var är vi nu. Tror att den är ganska lätt för många så väntar lite med ytterligare ledtrådar.

[Bild: I69nhe1.jpg]

Båten kanske vi kan lista ut för den borde heta M/F Kilen med den speciella Targabågen. Har ägts av Wikeruds Båt som bedrev Taxi, Charter och lite rundturer samt konferenser mm. Vet inte om dom gör det idag men dom var från Öckeröarkipelagen och då Källö-knippla.

Kah
kajplatsen borde vara inne i G-borg men hittar inte statyn/skulpturen, Kan det vara en Orre på topp tro?

Nej vi är inte kvar i Göteborg, men rätt sida Sverige
Svara
Om bilden är från den västera sidan av Sverige finns det inte så många alternativ för passagerarbåtar. Min tanke gick till Strömstad och trafiken till Kosteröarna. Kosterbåtarna liknar inte riktigt båtarna på bilden, men jag såg ett foto från Strömstad där man kan se att byggnaderna bör var de samma. Mitt svar blir därför Strömstad och Kosterbåtarna.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2018-01-09, 21:01)Sokrates Skrev: Om bilden är från den västera sidan av Sverige finns det inte så många alternativ för passagerarbåtar. Min tanke gick till Strömstad och trafiken till Kosteröarna. Kosterbåtarna liknar inte riktigt båtarna på bilden, men jag såg ett foto från Strömstad där man kan se att byggnaderna bör var de samma. Mitt svar blir därför Strömstad och Kosterbåtarna.

Rätt igen Sokrates, visst är vi i Strömstad.
Svara
Ombyte förnöjer. Då far vi ut i Europa igen. Vad heter staden?
[Bild: TfDEDe0.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Månsson
Svara
(2018-01-09, 21:01)PSokrates Skrev: Ombyte förnöjer. Då far vi ut i Europa igen. Vad heter staden?
[Bild: TfDEDe0.jpg]

Den var egentligen ganska lätt då man härstammar från den delen, det röda Belgien och floden Maas och Citadelet of Dinant ovanför staden Dinant.
Svara
(2018-01-09, 22:01)Hagbard Skrev: Den var egentligen ganska lätt då man härstammar från den delen, det röda Belgien och floden Maas och Citadelet of Dinant ovanför staden Dinant.

Helt rätt!

Visst är det Dinant i Belgien som är belägen vid floden Maas. Utanför bild finns en bro över floden som är dekorerad med stora färgglada saxofonkopior. Från Dinant kommer Adolphe Sax som är den som skapade Saxofonen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
Man bugar Smile

Återkommer i morgon, måste dyka i arkivet. Sad
Svara
En gata i stad.

[Bild: 06IBDeY.jpg]
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 8 Gäst(er)