Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
Andorra


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
(2017-12-29, 11:12)Nicro Skrev: Andorra

Ja, landet är Andorra. Andorra ingår i stadens namn, men vad är dess fulla namn?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Andorra La vella.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
(2017-12-29, 15:12)Nicro Skrev: Andorra La vella.

Helt rätt!

Visst är bilden från Andorra la Vella som är huvudstad i Andorra. Det officiella språket i Andorra är Catalan.

Salvadore Dahlís skulptur "Nobility of Time" finns i huvudstaden och är en donation till Andorra från Enric Sabater, som var Dahlís agent (artdaily.com - Salvador-Dal--Sculpture-Donated-to-the-City-of-Andorra).

visitandorra.com/en/culture
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Då får vi se om någon kommer på detta fästliga ställe.

[Bild: 5e7ea9af746f459c7fc7ee25cdacc300.jpg]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
(2017-12-30, 00:12)Nicro Skrev: Då får vi se om någon kommer på detta fästliga ställe.

[Bild: 5e7ea9af746f459c7fc7ee25cdacc300.jpg]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fick en magkänsla att vi är nästgårds i Varberg. Kollade med google, och vi borde vara i societesparken i Varberg.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
Lite utanför men bara som intresseskapare.

Gissade på någon Folkets park och fick upp en ganska intressant bit om historien över Svenska parker när det begav sig.

Man träff folk sas det, utan varken mobiler och bilar och annat modernt.

De flesta försvann under 1950 och 1960 talet.

http://hasseandersson.dinstudio.se/empty_191.html
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • BEAN, Nicro, Sokrates
Svara
(2017-12-30, 10:12)BEAN Skrev:
(2017-12-30, 00:12)Nicro Skrev: Då får vi se om någon kommer på detta fästliga ställe.

[Bild: 5e7ea9af746f459c7fc7ee25cdacc300.jpg]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fick en magkänsla att vi är nästgårds i Varberg. Kollade med google, och vi borde vara i societesparken i Varberg.


Varberg är helt rätt. Smile


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
Vi fortsätter att vara lite kulturella om än åt de motorhistoriska. Var har vi hamnat.

[Bild: TSpCl8Y.jpg]
Svara
(2017-12-30, 12:12)BEAN Skrev: Vi fortsätter att vara lite kulturella om än åt de motorhistoriska. Var har vi hamnat.

[Bild: TSpCl8Y.jpg]

Brocenters bilmuseum i Olofström som startades 2003 av Kjell Olsson.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • BEAN
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 25 Gäst(er)