Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2017
#31
(2017-10-16, 17:10)Sokrates Skrev: Det är trevligare med bilder i tråden än bildlänkar. så om du lägger in bilden i tråden har du större möjlighet att vinna denna veckas tävling.
Jag håller helt med. Tyvärr förstörde Google ett utmärkt bildalbum och ersatte med något nytt och odugligt. Nu kan man inte bädda in en bild därifrån längre, och jag hade inte den bilden i datorn jag använde när jag skapade länken.
Svara
#32
Provar lyckan med ett nytt bidrag, med vy över marinan i Purto Banús och med berget "La Concha" i bakgrunden. Fören som sticker fram på vänster sida tillhör Lady Haya, som ägs av kungafamiljen i Saudiarabien. Deras lyxjakt är registrerad i George Town, men den har mer eller mindre Puerto Banús som sin hemma hamn.
[Bild: 3NOjn5u.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#33
Hur blev det, har vi några regler för om bilden ska vara campingrelaterad eller så, eller går det vra med vilka biöder som helst som man tagit? Här kommer en skön semesterbild från 3 veckor sen, min son på en luftmadrass i en pool i Turkiet. Vi bodde på hotell och campade inte, så den får ju tas ur tävlingen om det är så. Smile Men kanske bättre med lite alla möjliga bilder och flera bilder, än bara campingrelaterat och få bilder? Smile[Bild: 34a94937fe9895e56ae18d1db23d41b4.jpg]

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Kör: BMW318D aut, -16
Drar: Bürstner Ventana 530 TK Avantgarde
Utgår från: Bredaryd (ungefär)
[-] Följande 2 användare säger tack till dig PerJohan för detta inlägg:
  • apersson850, Sokrates
Svara
#34
(2017-10-18, 08:10)PerJohan Skrev: Hur blev det, har vi några regler för om bilden ska vara campingrelaterad eller så, eller går det vra med vilka biöder som helst som man tagit? 

Det går bra med vilka bilder som helst som man har tagit. Jag är ute efter att man skall få upp vanan att lägga in bilder på forumet.

Har tidigare knåpat ihop en guide över hur man lägger in bilder på forumet:
campingforum.net - Lägga in foton i inlägg
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#35
Då gör jag ett nytt försök, med samma bild. Nu har jag den i datorn här, så jag kan putta den vidare till imgur.

Bilden är alltså tagen i Boden.

[Bild: xIKpzMj.jpg]
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Anden, Jimmy, Månsson, PerJohan, Sokrates
Svara
#36
Fotat idag,kanonväder. Kullen är Faxeholmen i Söderhamn där danskarna för länge sen hade ett sorts fort med fogdar som terroriserade o krävde skatt av de fattiga bönderna här. Till lyckades de överlista dom och anföll en natt o skar halsarna av allihop med liar o högafflar som vapen.
Jag brukar stå med vagnen på andra sidan ån th om staketet. Har sovit fint där några nätter, senast natten till idag[Bild: 5278d86999016f270ad9b2fa7d526c3c.jpg]

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, Jimmy, Sokrates
Svara
#37
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V42, med ditt bidrag "Gigantisk måne över campare i Boden".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • apersson850
Svara
#38
Tack för det!
Bilden är ett fusk såtillvida att det är en dubbelexponering. Dock inte i datorn i efterhand, utan i kameran på plats. Omgivningen är tagen med Canon EF 16-35 mm f/2,8L II USM och sen är månen fotograferad med EF 300 mm f/2,8L IS II USM + EF Extender 2X III på kameran, som var en 1DX.
Svara
#39
(2017-10-23, 11:10)apersson850 Skrev: Tack för det!
Bilden är ett fusk såtillvida att det är en dubbelexponering. Dock inte i datorn i efterhand, utan i kameran på plats. Omgivningen är tagen med Canon EF 16-35 mm f/2,8L II USM och sen är månen fotograferade med EF 300 mm f/2,8L IS II USM + EF Extender 2X III på kameran, som var en 1DX.

Tack för upplysninngen. Det är inte fusk att jobba artistiskt med kameran eller med bildredigeringsprogram.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#40
Nä, jag tänkte mest om någon trodde att månen verkligen såg så stor ut.
Den var rätt stor, men inte stor.
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)