Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2023
#1
En ny vecka har tagit vid och så här någon dagar in på år 2023 har vecka 1 startat.

Den som kammar hem flest veckosegrar under året tilldelas hederstiteln Årets bildmakare 2023.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#2
Nytt år, nu [censurerat ord] sk det fotas o tävlas på liv o död! Jag börjar med mitt ekipage framför bandykyrkan i Edsbyn. Så vackert. Fin gratisplats även för husvagngar. Mysiga gångstråk längs Voxnan in till centrum.    
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 6 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, Kullke, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#3
(2023-01-04, 00:01)Ljusne-Håkan Skrev: Nytt år, nu [censurerat ord] sk det fotas o tävlas på liv o död! Jag börjar med mitt ekipage framför bandykyrkan i Edsbyn. Så vackert. Fin gratisplats även för husvagngar. Mysiga gångstråk längs Voxnan in till centrum.

Snygg bild och ett fint ekipage du har gillar färgen på V70
[-] Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates
Svara
#4
(2023-01-04, 08:01)yngrot Skrev:
(2023-01-04, 00:01)Ljusne-Håkan Skrev: Nytt år, nu [censurerat ord] sk det fotas o tävlas på liv o död! Jag börjar med mitt ekipage framför bandykyrkan i Edsbyn. Så vackert. Fin gratisplats även för husvagngar. Mysiga gångstråk längs Voxnan in till centrum.

Snygg bild och ett fint ekipage du har gillar färgen på V70

Jag har nyss fått för mig att just den här årsm -10 är den med lite vassare motor 175 hkr. Är det på platten kan jag åka iväg på ettan, tvåan o trean på enbart tomgången utan att motorn ansträngs det minsta. Med vangen på kroken. Lågvarvsvridmoment deluxe.
Fick nyss inbokat att spela med enmansbandet igen i Borensbergs Follkpark lör 20 maj, var där i fjol också. Så nu försöker frun boka in semester i samband med det så vi kan göra en rejäl repa samtidigt. Ljusne - Borensberg ca 42 mil, sen västerut över (17 mil) eller under Vänern (20 mil) till Falköping o nyaste barnbarnet. Och hemåt igen via Västerås o fler barnbarn. Typ 50 mil. Ca 2500 kr i dieselkostnad. Borensbergsparken var i uselt skick nån gång på 90 (?)talet, nästan så det var dags att riva byggnaderna, men man startade en ideell förening som rustade o höll på, nu är det enormt fint där. Göta Kanal går alldeles bredvid med fin cykelväg åt bägge håll.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara
#5
Volvos femcylindriga diesel har funnits i mängder med versioner. Du har motorn D5444T14. Mycket riktigt max 175 hk och max 420 Nm. Starkaste dieseln på den tiden var D5244T10, med 205 hk/420 Nm.
Själv kör jag med D5444T15 i min från 2012. 230 hk/470 Nm. Fast jag har ju automatlåda, så momentomvandlaren kan ge nästan dubbla vridmomentet ut.
Jag har inga problem med att komma iväg från stillastående.

För att haka på bildtrenden bidrager jag med en förmodligen icke så optimal liten dragbil. Lättparkerad är den i alla fall.

   
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Kullke, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#6
Undrar om en sån bil sitter bekvämt när man väl fått på sig den?
Risken är att den hänger med som en ryggsäck hela dagen om man glömmer släppa säkerhetsbältet

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • apersson850, yngrot
Svara
#7
I förrgår hade vi plusgrader, min husvagnsabstinens var stor så när vi skulle in till stan en dryg timme slog jag på värmen i solifern, både gasol o 1 kw elpatron för å snåla. Termostaten satte jag på 16 grader, o så varmt blev det en dryg timme.
Sen fixade jag mat åt mig o frun, lite mysrys i gråskasket hemma på gården.        
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, LMC400, yngrot
Svara
#8
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V1 med bidraget "Stiligt campingekipage".

P.S. Ber om ursäkt för att inte ha meddelat veckosegern förän nu. D.S.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#9
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V2 med bidraget "Husvagnsmys".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
#10
(2023-01-16, 03:01)Aha Sokrates Skrev: En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V2 med bidraget "Husvagnsmys".

Aha, återigen seger! Men det känns som lite väl mkt walkower vinst. Hoppas på mer motstånd denna vecka.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)