Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nysatsning på husvagnar
#1
Jag såg att Bengt i Örkelljunga har byggt hus igen. Efter att huvudsakligen fokuserat på husbilar under några år har de återigen nya husvagnar till försäljning i en ny lokal. 4000 m² att gå och dregla i, om man nu vill titta på nya prylar, i en lokal på backen ovanför den tidigare anläggningen. Det är vagnar från Knaus/Tabbert som de säljer nya. Alltså Knaus, Weinsberg, T&B och Tabbert. Den största Tabberten som finns i lager just nu vill de ha 1218000 kronor för. Det kostar att ligga på topp. Tur det inte kostade något att bara knalla in och glo!
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • nilsj, Sokrates, yngrot
Svara
#2
(2022-08-16, 08:08)apersson850 Skrev: Jag såg att Bengt i Örkelljunga har byggt hus igen. Efter att huvudsakligen fokuserat på husbilar under några år har de återigen nya husvagnar till försäljning i en ny lokal. 4000 m² att gå och dregla i, om man nu vill titta på nya prylar, i en lokal på backen ovanför den tidigare anläggningen. Det är vagnar från Knaus/Tabbert som de säljer nya. Alltså Knaus, Weinsberg, T&B och Tabbert. Den största Tabberten som finns i lager just nu vill de ha 1218000 kronor för. Det kostar att ligga på topp. Tur det inte kostade något att bara knalla in och glo!

Har efterfrågan på både nya och beg husvagnar ökat och då även priserna? Jag har ingen järnkoll men tycker det begärs märkligt feta belopp på äldre vagnar, både såna som är 10, 15 och 25 år gamla. Är lite sugen på en Solifer Artic 520. Husbilar känns ointressant för mig.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#3
Åtminstone när pandemin grasserade som värst ökade efterfrågan. De som var vana vid att flyga iväg någonstans och semestra tittade sig om efter alternativ hemmakring.
Bland Tabbertvagnarna har de även en Rossini 450 E för, i sammanhanget, futtiga 339200 kronor. Den för över miljonen är en Cellini 750 med så kallad slide out. Den är nog en av de dyraste vagnarna i Sverige just nu. Campagnon i Göteborg har en ännu dyrare, men det priset är inte av intresse för någon, för de påstår att den inte är till salu nu. Varför den då finns som en annons kan man undra?
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, yngrot
Svara
#4
"bara" titta kan bli väldigt dyrt  vet jag av erfarenhet Big Grin
[-] Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates
Svara
#5
Ja, särskilt när det är nya grejor man tittar på.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)