Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varför campar man?
#1
I mitt fall är svaret enkelt. Det beror helt och enbart på de två personerna på bilden. Min älskade mor och far. 
De minnen jag har från våra somrar med husvagnen ute på våra vägar är bland de bästa minnen jag har! Just denna bild skulle jag tro är tagen 1981 eller 82. En av de sista resorna med Fjällvagnen som vi hade haft sedan 1974. Hösten 1983 köpte pappa en Solifer Artic 500 som skulle bli så mycket bättre på alla sätt än vad den lilla fjällvagnen var. Den vagnen hann vi tyvärr bara använda en sommar, då pappa hastigt gick bort hösten 1984.
Vagnen stod då uppställd tills jag fick körkort 1987 och kunde använda den lite sporadiskt. Mer använd blev den ju sedan när jag fick egen familj. Mina barn älskar också husvagnslivet och vill fortfarande följa med trots att de nu är 17 och 21 år! 
Solifern såldes för några år sedan då vi uppgraderade oss till en Cabby 620 från 2010.    
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#2
I mitt fall är svaret lika enkelt. Orienteringstävlingar.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Bobofalun, LMC400
Svara
#3
(2022-04-17, 10:04)Bobofalun Skrev: I mitt fall är svaret enkelt. Det beror helt och enbart på de två personerna på bilden. Min älskade mor och far. 
De minnen jag har från våra somrar med husvagnen ute på våra vägar är bland de bästa minnen jag har!

En fin berättelse som får mig att tänka på när mina föräldrar tog med oss på en norgesemester med tält. Vanligtvis semestrade vi i närområdet genom dagsutflykter då mina föräldrar var småföretagare utan möjlighetet till några längre semestrar, samtidigt som ekonomin var begränsad. 

För mig har camping alltid varit ett sätt att ha råd att resa och övernatt för en billig peng. Jag gillar enkelheten och tycker att det är trevligt att sitta ute, t.ex. med Trangiaköket,  och tillreda och inmundiga en enkel måltid.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Bobofalun, LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)