Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Början på campingsäsongen 2022
#1
Är ni igång än?
Nu har jag tvättat vagnen och laddat in kläder och annat krafs som behövs för första utflykten. Nu är det ju till en tävlingsplats för en orienteringstävling, så husvagnen är med som arbetsbod snarare än den typ av camping som de flesta förmodligen sysslar med.
Men det är i alla fall invigning!

Får börja installationen med att bygga nätverk för 400 V och sen för datorerna.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#2
Vi är igång.
Säsongen började 2 januari med en 4 dagars tur, och det blev även en 4 dagars tur den 3 mars.
Nu planerar vi för den 3dje rundan men inget bestämt ännu.
http://manssonslatadagar.blogspot.se/  - https://www.instagram.com/manssonslatadagar/
- Polar 590 CTH, 2019 - Opel Insignia Country Tourer, 2018 - Skåne -
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Månsson för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#3
Jag har varit på Öland 6 dagar med den gamla Cabby  som just nu är på verkstad för montering av solpanel
[-] Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • LMC400, Månsson, Sokrates
Svara
#4
200 meter kabel till el och runt 50 meter för datornätverk är ute. Närmsta grannar är två transportsläp och en datavagn.
Snöslasket har SMHI flyttat till måndag. Det tackar vi för.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#5
Yngsta sonen fyller 14 år på lördag så nästa helg har han önskat att bli firad på Harasjömåla fiskecamp så dit styr vi på fredag. Skön natur och fint fiske. Senaste turen dit bjöd på underhållning då fyra ganska påstrukna danska medelålders män med hyggligt hög matchvikt skulle ta sig ner i roddbåtar som var dimensionerade för två. De lyckades sjösätta en av dem då båten nästan kantrade och mannen i fråga föll handlöst på rygg mellan båtarna. Vi fick lära oss många nya danska svordomar när han kom upp till ytan

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 3 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Månsson, Sokrates, yngrot
Svara
#6
Jag har varit ute på flera turer i vinter. Har jag tex nåt ärende till Musikbörsen i Gävle (7 mil dit) brukar jag ta vangen med kvällen innan o stå nere i hamnen där vid Gasklockorna. Sen cyklar jag upp på stan dan efter. 
Igår for vi från Ljusne först till Kilafors Garntjänst så frun fick köpa stickgarn, sen fortsatte vi till Bollnäs där vi stod bredvid några gamla lokastallar på natten, mitt i stan. Där har det varit stor järnvägsindustri förr med tillverkning av lok, eller om dom bara reparerades där. Vi gick på stan o käkade flott på kvällen, sen TV o sova. Nu när soppan blivit så dyr har jag börjat köra i bara 65 på näst högsta växeln femman. En del småvägar vi åkte hem på var så skumpiga att det var lagom att köra i 45 på fyran. Småkallt men soligt, jag gillar att åka så där sakta. Snittförbrukningen blev bara 0,69 liter diesel milen, då var det väldigt mycket branta backar upp och ner.. Tycker det är underbart avkopplande att glida fram så där sakta med vagnen bakom. Att köra bil normalfort utan husvagn tycker jag är skittråkigt! Smile
HAR NI FÖRESTEN SETT FUNKTIONEN PÅ ENIROKARTORNA DÄR MAN KAN FÅ FRAM GAMLA FLYGBILDER. dRA I MITTLINJEN BARA. Många tågspår på gamla bilden här.
https://kartor.eniro.se/m/0RZi6
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Månsson, Sokrates, yngrot
Svara
#7
Så där, nu har vi campat färdigt för den här tävlingshelgen.
Vi hann plocka ihop allting innan det utlovade regnet/blåsten/snöslasket visade sig.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Månsson, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)