Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lite extra tillluft under radiatorerna för snabbare värme?
#11
(2022-03-29, 10:03)Sokrates Skrev: En tanke som slog mig är: Vad händer om du minskar arean på konvektorn (minskar hålet i skorstenen)?

Om en betydande del av värmen av radiatorena går ut genom golvet och väggarna närmast radiatorerna. Går det att få plats med extra issolering av typ liggunderlag som sträcker sig en bit under radiatorerna och går upp i konvektorn. Om du låter liggunderlagsbitarna gå upp hela vägen i konvektorn så får du också en strypning som kanske kan ge ökat drag.

Konvektorerna ligger dikt mot ytterväggen för att tvinga luften att passera genom flänsarna. Innan jag börjat greja till allt det här satt komnvektorerna liksom löst i luften, då funkar det hela mkt sämre. Och vid framväggen var sofforna från fabrik helt åt h-e felmonterade, det var ingen öppning alls upp mot fönstret! Det var en sommarlovsvikarie som snabbt spikade ihop just de deolarna under säljboomen 1988. 
Har funderat själv på att få dit liggunderlag som du beskriver, men det skulle bli ett bra nog till meckande.
Jag har ett "flow" i musikstudion just nu, så det kommer att ta ett tag innan jag joxar nåt mer med husvangen. Det blev ju vinter oxå, så nu får den stå ett tag. Annars har jag varit ute och åkt hur mkt som helst...
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#12
Ja, det är kul att se att du har bra drag i musikstudion. Var dig behjälplig med att lägga upp din senaste Appache musik video Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)