Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
First Camp på gott och ont
#1
Jag är en campare som oftast försöker att välja enklare och lite billigare campingplatser. Jag har med fasa konstaterat att utvecklingen har gått åt helt fel håll enligt min mening, med First Camps förvärv av massor av fina och välskötta campingplatser.
Jag kanske har råkat på att hamna på fel First Camp vid fel tillfällen, men jag upplever det som att allt skall vara stöpt i samma form och att inget går att tumma på.
Så fruktansvärt tråkigt enligt mig, för när jag campar så vill jag ju verkligen se nya saker och inte att alla platser skall se likadana ut.
Vad tycker ni andra? Är det jag som har fått allt om bakfoten eller håller ni med?
Jag försöker att i mest möjliga mån bojkotta First Camp.
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • LMC400, nilsj, Sokrates, yngrot
Svara
#2
Jag vet inte riktigt. Jag bor för sällan på campingplatser för att kunna yttra mig om detta.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Bobofalun
Svara
#3
Vi försöker också undvika First Camp om det är möjligt.
Främst för prissättningen.
Campingar som blivit uppköpa av First Camp upplever jag har fått rejäla prishöjningar.
När vi inte står sommar- och vintersäsong på Sollerö Camping far och flänger vi med en VW Tiguan -21 och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT -21.
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Chriper för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, nilsj, Sokrates, yngrot
Svara
#4
Håller med - de är inte prisvärda.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Adrian för detta inlägg:
  • LMC400, nilsj, yngrot
Svara
#5
(2022-03-16, 16:03)Adrian Skrev: Håller med - de är inte prisvärda.

Nej, vare sig prisvärda eller tillmötesgående. Jag upplever det som att personalen inte alls vill göra som ledningen säger att de skall göra. Har pratat med flera i personalen hos några olika First Camp som undslipper sig att "det var bättre förr".
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • LMC400, nilsj, yngrot
Svara
#6
(2022-03-20, 11:03)Bobofalun Skrev:
(2022-03-16, 16:03)Adrian Skrev: Håller med - de är inte prisvärda.

Nej, vare sig prisvärda eller tillmötesgående. Jag upplever det som att personalen inte alls vill göra som ledningen säger att de skall göra. Har pratat med flera i personalen hos några olika First Camp som undslipper sig att "det var bättre förr".

Hej.
Märker också att det verkar som First Camp försöker att höja camping avgifterna över lag.
Kan inte säga att jag blivit dåligt bemött, men nu börjar det komma till en punkt att det blir billigare att bo på hotell eller liknande.
Synd att frihetskänslan ska bli så dyr, när man uppmanas att hålla sig till campingar eller ställplatser. Undviker själv också First Camp.


Idregut som bor i Leksand
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Holenhome för detta inlägg:
  • Bobofalun, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#7
(2022-03-25, 17:03)Holenhome Skrev:
(2022-03-20, 11:03)Bobofalun Skrev:
(2022-03-16, 16:03)Adrian Skrev: Håller med - de är inte prisvärda.

Nej, vare sig prisvärda eller tillmötesgående. Jag upplever det som att personalen inte alls vill göra som ledningen säger att de skall göra. Har pratat med flera i personalen hos några olika First Camp som undslipper sig att "det var bättre förr".

Hej.
Märker också att det verkar som First Camp försöker att höja camping avgifterna över lag.
Kan inte säga att jag blivit dåligt bemött, men nu börjar det komma till en punkt att det blir billigare att bo på hotell eller liknande.
Synd att frihetskänslan ska bli så dyr, när man uppmanas att hålla sig till campingar eller ställplatser. Undviker själv också First Camp.


Idregut som bor i Leksand
Idregut? Männ du… Kan da varr sô att jäg kjenns ve däg då kanske? För jäg är Idregut jäg ô! Smile 
Det finns faktiskt en First Camp som jag har besökt som skiljer sig från mängden och det är Enåbadet i Rättvik. Om det beror på att personalen inte hunnit bli ”omvända” ännu, men där är inget omöjligt! Supertrevligt bemötande och aldrig något krångel!
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Månsson, Sokrates
Svara
#8
(2022-03-10, 22:03)Bobofalun Skrev: Jag är en campare som oftast försöker att välja enklare och lite billigare campingplatser. Jag har med fasa konstaterat att utvecklingen har gått åt helt fel håll enligt min mening, med First Camps förvärv av massor av fina och välskötta campingplatser.
Jag kanske har råkat på att hamna på fel First Camp vid fel tillfällen, men jag upplever det som att allt skall vara stöpt i samma form och att inget går att tumma på.
Så fruktansvärt tråkigt enligt mig, för när jag campar så vill jag ju verkligen se nya saker och inte att alla platser skall se likadana ut.
Vad tycker ni andra? Är det jag som har fått allt om bakfoten eller håller ni med?
Jag försöker att i mest möjliga mån bojkotta First Camp.

Läste nu en artikel i Siljan News om att folk tycker att det är dyrt på first camp i Orsa.
Men det är inte bara där, träffat en del andra campare i sommar som nu mer bojkottar first camp på grund av deras prissättning.

Dom verkar höja priserna kraftigt på alla ställen dom kommer över.

Classe.
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Holenhome för detta inlägg:
  • LMC400, nilsj, Sokrates, yngrot
Svara
#9
Det verkar vara ”världskrig” på många First Camp campingar nu.
På Enåbadet i Rättvik är flykten stor efter kraftig prishöjning.
Köpte nyss ett Stand By-tält tält där. När vi hämtade det var det fler som plockade ihop sina grejer och minst 15 platser såg jag som redan var tomma.
Stämningen var inte trevlig där. Många var rent ut sak skit förbannade.
Vad vi hörde när vi var där var att nästan hela personalstyrkan ska också vara bytt då de gamla dragit.
Läget ska tydligen vara samma på Siljansbadet där alla säsongare tydligen först blev uppsagda. Men man har tydligen tagit tillbaka det.
I Värmland gäller samma sak på Duse Udde, Mörudden och nu Sunne. Stora förändringar och säsongerna flyr.
När vi inte står sommar- och vintersäsong på Sollerö Camping far och flänger vi med en VW Tiguan -21 och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT -21.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Chriper för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#10
Kollade Enåbadet och jämförde med Råå Vallar (Helsingborg). Råå är också en First Camp.
Det är 70 kronor billigare på Enåbadet för ett dygn med husvagn, max 10 meter, just nu. Idag alltså.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)