Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2022
#71
(2022-04-18, 08:04)Sokrates Skrev: En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Bobofalun! Du koras till vinnare för veckans bild V15, med bidraget "Camping på lös mark".

(2022-05-23, 11:05)apersson850 Skrev: Tackar!

Den här veckan har det om möjligt ännu mindre med camping att göra. Men mojängen är rätt häftig, så när de nu står tvärs över gatan där jag bor var jag ju tvungen att avbilda den.
Någon som sett en sån i arbete? Rätt intressant maskin.

Men ändrar man en bokstav i firmanamnet på spårriktaren så blir det campingrelaterat! Nordic ©amping Service!
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#72
Ja, just det, det har jag inte tänkt på. Då hade jag nästan en campingplats tvärs över gatan i några dagar.
Svara
#73
Eftersom vi ju faktiskt varit ute och campat i helgen så måste jag väl bidra med en bild här! 
   
En bild som andas lugn och ro. Att sitta och bara njuta av dagen och vara fri att göra vad man vill, när man vill, är nog bland de skönaste känslor jag vet.
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Bobofalun för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#74
Denna gång blev jag rejält efter på bollen, men det har sin naturliga förklaring då jag har varit uppe i det blå

En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V21, med bidraget "Nordic T[C]amping".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#75
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Bobofalun! Du koras till vinnare för veckans bild V22, med bidraget "Campingliv".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Bobofalun
Svara
#76
Nu har det varit dags att ta sig vatten över huvudet igen. Här är det en glad yngling som försöker hålla balansen på tvären. "Not because it's easy, but because it's hard", för att citera John F Kennedy.

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#77
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V23, med bidraget "Att ta sig vatten över huvudet".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#78
Tackar! Måste berömma ditt nit och redlighet i tjänsten när du sitter och lurpassar vid midnatt för att utse veckans vinnare.
Jag fortsätter längs spåret (haha) från min förrförra bild med att se hur det kan gå när morfar hjälper till med spårlayouten för Legotåget. Tågmaskinisten, som på bilden håller på att lasta bankens säkerhetscontainer på avsedd järnvägsvagn, är son till en kusin till tjejen på paddelbrädan i förra bilden, så det ligger inom släkten och knyter därför ihop med den bilden också. Kanske därför han släpat in en båt till stationen?

   
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates, yngrot
Svara
#79
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V24, med bidraget "På spåret".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#80
Tackar! Jag har fler bilder med anknytning till spåret, men nu spårar jag ur med en sådan här bild istället. Den visar hur glad man kan vara fast man trillat av paddelbrädan. Eller egentligen för att en annan person, som trillat av brädan, har väldigt svårt att komma upp igen just då... Skadeglädje är enda sanna glädjen!

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)