Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2022
#21
Ja, det är rätt. Det är nog bara de som hade den färgen.

Noga räknat är det en Polar 560 GS 2,5 från 2001.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#22
(2022-02-14, 15:02)apersson850 Skrev: Här har camparen "satt tofflorna", men inte så kapitalt som man ibland menar med uttrycket.

Måste medge att jag var ovetande om uttrycket "satt tofflorna" och att det innebär att personen har avlidit.

Detta får mig osökt att också tänka på det engelska uttrycket "kick the bucket" som har samma innebörd.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#23
Om man ska räkna upp alla allegorier med den betydelsen har man nog "tagit ner skylten" innan man är färdig, skulle jag tro. Det finns hur många som helst.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#24
När nu en ny vecka har börjat börjar jag fundera på campingsäsongen. Nu har jag aldrig varit långliggare, eller ens så långt att gräset har behövt klippas. Men hemma behövs det förstås ibland. Hur är det bland långliggarna? Blir gräset så långt att ni ser ut som dottern gjorde, när hon klippt gräset hemma för ett antal år sedan?

   
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, yngrot
Svara
#25
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V7, med bidraget "Satt tofflorna".

P.S. Jag har redan varit vaken några timmar Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#26
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V8, med bidraget "Gräsklippning på långliggares vis".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#27
Tackar ödmjukast.
Så kan det säkert gå för den som ska ta midsommarslåttern som första åtgärd på campingen.

För den som är ute på vägarna kan intressanta vägar vara - intressanta... Den här vägskylten, eller vad man ska kalla den, hittade jag under en cykelrunda. Fast det går att köra bil där förbi också, om man vill. Tycks påminna om en diligensväg för några sekel sedan.

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#28
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V9, med bidraget "Kings Road".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#29
Tackar så mycket. Konkurrensen är inte mördande. Är det ingen annan som har någon bild att dela med sig av?

Då det fortfarande är lite klent med resandet för de flesta så drar jag utomlands igen. Här är en bild från nöjesfältet inuti Mall of America i Twin City (Minneapolis - St Paul) i de klassiska svenskbygderna i Minnesota. Det är det enda shoppingcenter som jag har besökt, där det finns ett komplett nöjesfält mitt i affären. Bland annat tre berg-och-dalbanor av olika storlek och läskighetsgrad.

   
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • admin, Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#30
Jag och mina grabbar har spenderat några helger med havsöringsfiske i vadarbyxor vid Landön, Kristianstad kommun. Vid stilla kvällar är det magiskt vackert när solen går ner. För tillfället är det välbesökt och många får fina öringar på kroken.
Oavsett om man får fisk eller inte är det underbart att njuta av stillheten och miljön [Bild: 1b3f18889e7ae7b437102c6c7eb6a1d8.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 4 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Adrian, apersson850, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)